Den blomstertid nu kommer......

I helgen var det dags att inhandla sommarblommor till vår lilla uteplats. Vädret i maj har varit nyckfullt med en del kalla nätter så vi har avvaktat med blomster inköpen. Vi har en del balkonglådor, urnor o krukor vi brukar plantera i. Pelargoner och petunior är ett måste. Ganska traditionella blommor men mycket fina.
 
Blommor i mängd på vårt utebord. Dags för plantering!!
 
 
Underbara blandade färger,  Million Bells i hängampel. Har aldrig sett så många färger i en o samma planta förut.
 
 
Mina fina krukor av gamla bildäck med blandade blomster; pelargoner, petunior och Marguerite. Lite vattenblänk och betongpumpa piffar upp
 
 
Odlingslådor med jordgubbsplantor - hur underbart är inte det!!! Gräslök till sillen mums...... och några pelargoner på planket. Härligt att kunna odla och skörda på hemmaplan.
 
 
Några balkonglådor pryder staketet runt uteplatsen och fina grodan bara sitter där och är allmänt söt liksom- gillar han!!
 
Nu kräver alla blommor vår ompyssling och kärlek under sommaren lång. Massa liter vatten lär hällas i urnor och lådor (om inte regnet står för vattningen). Lite gödning emellanåt och daglig omvårdnad "o lite prat" med blommorna!! Men blommor ger sån glädje. Med sina färger och ev dofter. Fina och se på åxå. Älskar verkligen blommor i alla dess former. Får nog bli några blommor till balkongdelen med. Kan liksom inte sluta köpa blommor när jag väl börjat.
Grönsaker sådde vi i fjol men sniglarna (dom äckliga bruna) käkade upp så mycket som fanns. Så blir ingen egenodlad sallad eller rädisor i år tyvärr.
 
Njut av värme och solsken framöver i veckan. Jag håller mig till en sittplats under parasollet eller i skuggan. Min kropp tål ej så mycket direkt solsken.
Kram fr Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0