Göteborgshelg med bröllop

Under pingsthelgen var vi i Göteborg. Anledningen var att min sambos systerdotter skulle gifta sig och vi var inbjudna till detta bröllop. Inte ofta man är på bröllop så visst ville vi deltaga.
Vi hade bokat in oss på hotell 2 nätter på samma hotell som bröllopsfesten skulle äga rum.
 
Jag hade under flera månader varit orolig över om jag skulle kunna åka iväg pga såren på mitt ben. Jag får daglig hjälp med byte av förband och lindning av benet av sjuksköterska. Men med ett bra förband som satt tätt i 3 dagar samt användning av kompressions strumpa istället för lindat ben så kunde vi åka iväg.
 
Hotell Novotel ligger precis vid Älvsborgsbron. Utsikten från vårt hotellrum var inte dum alls. Fredagen bjöd på regn och åska tyvärr.
 
Lobbyn på hotellet var väldigt speciell och fin. Hotellet är en fd porter fabrik
 
 
På fredagskvällen åt vi en god middag i hotellets restaurang. Jag valde denna superstora räkmacka!!
 
 
Bröllopet på Pingstafton hölls i närliggande St Birgittas kapell. De unga tu framme vid altaret!
 
 
Min sambo vid kyrkan. Den låg lite otillgängligt med 20 tal stentrappor upp för att komma till kyrkan. Men upp kom jag efter litet tag. Utsikten var bedårande vacker härifrån.
 
 
Bröllopsmiddag och fest hölls i hotellets festvåning. Ett 50 tal gäster intog en god 3 rättermiddag med sång, tal och en del bus. Liksom en gedigen presentöppning.
 
 
Varmrätt var hälleflundra med potatis o svamp samt en liten grillad havskräfta. Supergott var det. Till förrätt serverades squashplättar med lax o pepparrotsgrädde. Efterrätten var citroncheesecake på nötbotten med lakritssås och hallonsorbet mums mums!!
 
 
 
Bruden Jenilee med sin morbror (min sambo) Underbar vacker brudklänning på en supergo tjej.
 
 
En liten nypa luft behövdes ibland. Festlokalen var så varm med alla människor. Så jag och sambon gick ut och kikade lite på hamnområdet och såg solen gå ner.........
 
 
Mycket dans, sång och ståhej under kvällen blev det. Brudparet strålade av lycka och allt var så supertrevligt. Givetvis kom bröllopstårtan fram och det var brudgummen som önskat det svenskaste och somrigaste som finns: jordgubbstårta med grädde!!
 
De fina bröllopstårtorna i flera etage med brudparet på toppen.
 
 
Det bästa med att bo på hotell är väl hotellfrukosten!! Så mycket att välja på så man blir alldeles snurrig. Men inte kan jag äta mer för att jag är på hotell. Men gott är det. Tyvärr var sängarna på detta hotellet så superhårda så vi sov inget vidare dessa nätterna. Annars var det en trevlig och kul helg i Göteborg.
Efter frukosten på söndagen styrde vi kosan hemåt igen. Lite trötta och sega men så tacksamma över att få delat den stora livshändelsen i det unga bröllopsparets liv. All lycka till dom i deras gemensamma liv många år framöver.
 
Kram fr Lotta
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ser ut som ni haft en kanonhelg :) skönt o komma iväg lite också eller hur Lotta :)

kram ❤️

2014-06-09 @ 22:59:58
Postat av: Evas pyssel

Vilken trevlig bröllopshelg !! Vacker brud, vackert brudpar och de två gästerna från Kalmar såg jättefina ut de också. Skönt att det ordnade sig med bandage . Imorgon firar vi student och dagarna därefter är det annat firande.Bara hålligång.
Kram Eva

2014-06-10 @ 19:53:02
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0