Marknad med förhinder

Som alltid så är det sommarmarknad i Algutsrum på Öland första fredagen efter midsommar. I år inföll det den 27 juni. Sambon jobbade del av dagen men vi hade förhoppning över att kunna åka dit och kika lite. Typiskt nog räckte inte min energi så långt. Värken tog överhanden men vi åkte trots allt. Jag tillbringade tiden i bilen på parkeringen medan sambon fick en inköpslista i handen och gav sig av.
Ledsamt för mig men jag har fått göra så många gånger i mitt liv tyvärr. Jag satt och kikade på folk - en sant nöje!!
 
Algutsrums kyrka ligger mitt i marknadsområdet. Full kommers runt omkring. Men lite bilar på parkeringen...........
 
Den svenske mannen bär ihjäl sig!! Som han shoppade loss min sambo. Både nyttogrejer och ätbart!!
 
Fyllda munkar är gott, gärna med äppel- eller vaniljfyllning. Plastpåsar i olika storlekar köper vi alltid på oss på marknader. Likaså kassar till min hantverksförsäljning.
 
Alltså jag bara älskar Teaterkonfekt!! Den från Mariannelunds karamellkokeri. Så sött för en diabetiker men jag äter det ibland ändå!!
 
Dessa dagar med varierat väder, där regn och åskskurar duggar tätt kan man med lätthet drunkna en stund i skvallertidningarnas värld. Lättläst är det o fina bilder på glammiga kändisar :-)
Om nu värmen behaga komma tillbaka, vilket det tyder på framöver. Så är vi förberedda nu. Sambon hittade en pelarfläkt med fjärrkontroll - man behöver alltså inte ens lyfta rumpan för att stänga på/av fläkten eller ändra hastigheten. Liten plats tar den med. Kanon tyckte vi och beställde en sådan. Idag fick vi hem den........
 
Här står den i sovrummet och ska skänka oss svalka under varma dagar och nätter. Nu är jag alltid varm av mig (klimakteriebesvär) så är behov av fläkten för jämnan!!! Tufft och va kvinna och 50+
1 juli idag och sommaren ska pågå för fullt. Just nu 15 gr ute. Vart är dom sköna ljumma sommarkvällarna tro? Får hoppas vädret ändrar sig. Mest synd för alla som har semester och badsugna barn.
 
Ha de gott kära bloggläsare, kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Så jobbigt att ha värk när det pågår aktiviteter där man gärna vill vara med. Jag spanade efter dig/er på Larmtorget. Det var jättemycket folk och en pigg nybliven 40åring på scenen.Stående ovationer och extranummer såklart. Länge stod han och pratade med alla som dröjde sig kvar efter showen. Vilken kille !! Och dessutom med den där sångrösten !!!!
Vilken kille du också har shoppar åt dig och köper rosor. Tummen upp.
Hoppas värmen kommer snart och att du då mår bättre.
Kram Eva

2014-07-02 @ 21:27:52
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0