Härlig kväll i Borgholm

I denna värmen orkar inte jag många knop. Mår tyvärr sämre i mina leder nu. Plus att jag åkte på en ny Rosfeber infektion i andra benet för en vecka sen. En kur med penicillin räckte inte utan fick ta emot en burk med mer piller i en vecka till. Benet ilsket rött och värker ja ja vad är väl en bal.......
 
Igår kväll tog vi en tur mot Öland och Borgholms torg där det är underhållning varje onsdag. Barbados stod på scenen bla. Solen sken på oss och vi var många personer på plats!! Folk satt på bänkar, medhavda stolar eller i gröngräset. Kyrkan bildar fond till hela tillställningen.
 
En liten del av publikhavet innan underhållningen drog igång.
 
 
Den lilla dansbanan var än så länge tom men fylldes sen med dansanta par.
 
 
Barbados spelade många av sina gamla hits såsom Kom hem, Se mig, Grand Hotell mm. Samtliga låtar var bättre när Magnus Carlsson var med i bandet förut. Men visst svängde det.........
 
 
Drottning Silvia kom på besök!! I rollen Anna Rydell från Kalmarsundsrevyn. Inget vidare skoj tyvärr, var lite taskiga dåliga skämt.......
 
Kvällen var ljummen och skön, fast blev lite svalare när klockan drog sig mot 21. Jag ville en runda ner mot hamnen och se den vackra solnedgången. Och va vackert det var!! Himmel så fint. Jag fick en tår i ögat. Älskar och se vackra solnedgångar. Är nåt magiskt!!
 
Så påpassligt när segelbåten kom förbi oss där vi stod medan solen färgade himmelen så vackert röd-range!! Love it
 
Ni som älskar solen och värmen får fortsätta njuta av det härliga vädret. Medan jag kurar inomhus med fläktarna igång. Ger oss ut på tidig förmiddag eller när kvällen kommer istället.
Kram fr Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0