Blandad kompott

Det händer ju lite olika saker under en sommarmånad. Värmen är hög om dagarna och gör mig helt slut men framåt kvällen kan jag ge mig ut på div äventyr. Eller så söker jag skugga under nåt parasoll eller trycker nära en husvägg nånstans.
 
Under fredagen och lördagen förra veckan var det marknad här i stan. Värmen var tryckande het så vi väntade till kvällen innan vi åkte in till marknaden. Marknaden är fördelad till 2 olika områden i stan Vi gick bara på den ena delen av marknaden där vi hittade parkering i nära anslutning.
Blev inköp av bröd, de obligatoriska karamellerna från Mariannelunds konfektyr och div annat behövligt.
 
Lördagen stod det kalas på schemat. Min systerdotter fyllde 32 år. Färden blev till Nybro där kalaset hölls utomhus i skuggan.
 
Födelsedagsbarnet och hennes pojkvän
 
Det bjöds på Paleo fika. Kakor bakade på majsmjöl, ägg och kokosfett bla och helt utan socker. Detta är en kladdkaka med bärmos, mycket mättande och god. Läs mer om Paleokost på www.undervarttak.se
I måndagskväll styrde vi kosan över Ölandsbron tillsammans med min son och hans flickvän. En god middag skulle intas på vårt favoritställe på Öland; Strandnära i St Frö. Vi valde allihop deras Klassiker Fläskfilé toast. Den maträtten är så god. Allt är ekologiskt och närodlat och det känns minsann på smaken.
 
Fläskfilé på hembakat surdegsbröd, ekologisk potatis, bea sås och div primörer - så himla gott och prisvärt 169 kr kostar denna rätt.
 
Igår hade jag ett återbesök på hudmottagningen inbokat. En uppföljning av såren jag fick av rosfebern i januari. Såren är äntligen läkta men huden är skör och tunn ännu. Skönt att hudläkaren regelbundet kontrollerar några andra hudförändringar jag har på benen sen många år tillbaka.
 
På kvällen tog vi oss in till Larmtorget för ännu en musikkväll. Jag var trött och seg av värmen men musik piggar alltid upp. Kvällens underhållning stod bandet Scotts för. Dom spelar en varierad musik, allt från svensktoppen, visa, schlager och hårdrock. Det svängde rejält och det var svårt och sitta still. Klappade i takt och sjöng för full hals gjorde jag :-)
 
Massa folk som diggade Scotts musik igår kväll. Några dansade bugg framför scenen under några låtar.
 
 Idag visar väderprognosen på regnskurar och åska under dagen. I morse kom regn och det åskade lite. Just nu skiner solen och det är varmt och kvalmigt igen. Hoppas faktiskt på mer regn och åska för att rensa luften en del. Regnet behövs för det är torrt i markerna nu.
 
Kram fr Lotta
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Mandelmjöl är det Lotta o inte majsmjöl :)

2014-07-30 @ 12:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0