Livet fortsätter

Livet fortsätter så sakteliga på hemmaplan efter utskrivningen från sjukhuset för 1 ½ vecka sen. Läkarna hittade ej
orsaken till fläckarna på mina lungor. Dom ruskade bara sina huvud och begriper absolut ingenting.
 
Den envisa rethostan finns alltjämt kvar. Riktigt irriterande både dag och nattetid med hostan. Man blir så utmattad och trött av hostandet. Dagarna bara liksom bara går utan att så mycket händer. Eftersom orken är nedsatt så blir jag trött av minsta ansträngning. Tur det finns mobil och dator!!!
 
Igår tog vi dock en tur ner mot Blekinge. Ville komma hemifrån och sitta i en bil funkar nog tänkte jag. Målet var Asarum där jag tänkt köpa in höstens behov av hobbylera. Nu var det tyvärr stängt där, så blev ingen lera.
Men det var en härlig resa dit ner med stopp av glassätande vid vackra Galtsjön.
 
Förra årets bild från Pilens lera. Här visas alla färger som finns att köpa plus en del kul modeller.
Vi styrde kosan mot Karlskrona där jag kollat upp att det finns en butik mitt i stan med Panduros sortiment. Kanske kunde jag hitta lite kul saker där. Mitt på Ronnebygatan ligger butik Simsalabim. Och där fanns lite blandat med grejer. Inte så jättemycket Panduro grejer som jag trodde utan blandat med finare leksaker och lite sortiment från Kreativ Insikt med bla halsband, tavlor, tankekort mm.
 
Men blev lite fina saker inhandlade att göra nåt kul med:
 
Fina papper, rosor, julröd Fimolera, blå färg till att måla himmel i massa kakformar, lim går alltid åt, dubbel häftande tejp till julkort mm.
Blev så förtjust i dessa lite gammeldags vintage papper. Fina att dekorera tändsticksaskar med eller göra fina kort av. Lite lite börjar lusten att hobba komma känner jag!!
Lite mat åt vi i Karlskrona och njöt av den fina utsikten över havet och den friska havsluften. Så fint med alla öar som Karlskrona är uppbygd på. Så sakta tog vi oss hemåt. Rätt skönt och få komma iväg o se lite andra vyer.
 
Leran från Asarum fick jag beställa över telefon senare samma kväll. Fabriken var tydligen inte bemannad dagtid pga sjukdom. Denna leran är mycket prisvärd och mjuk att jobba med. Funkar bra för mina händer. Så när leran väl kommer så ska jag börja så smått med att rulla kulor och producera tomtar och vättar i långa banor till kommande försäljningar. Min första försäljning är på en Höst Basar den 20 oktober. Känns långt dit men tiden går fort.
 
I det fina vädret som är nu, bestämde vi oss för en lunchfika i Kläckeberga idag. Blev en macka att dela på och en liten god sötsak. Är så förtjust i Cheesecake, så det fick det bli.
 
Mums vad sött och gott!!!
Tänkvärda ord på en av väggarna i cafeét.
Ute i naturen är det fortfarande fantastiskt. Blommor och blad prunkar som alltid och rönnbären är intensivt röda och hänger i stora klasar på träden. Jag brukar ju plocka rönnbär och torka dom och sen använda i mitt hantverk som dekorationer.
 
Alldeles ljuvligt blå himmel idag och rönnbären är så fina nu. Undrar om det blir en intensiv kall och snöig vinter i år med!!!
 
Önskar er alla en skön helg, njut av det underbara sensommarvädret ännu några dagar.
Kram Lotta
 
 

Kommentarer
Postat av: Carin Andersson

Hoppas verkligen hostan ger med sig, så besvärligt att ha, det allra värsta med förkylningar är hosta!!! Håller tummarna! Men det är väl skönt att vara hemma och göra små utflykter och bla gotta sig med den goda kakan på bilden, det vattnas i munnen.....
Sköt om er, njut av det fina vädret båda två!
Kram
Carin

2013-09-07 @ 15:51:18
URL: http://xn--pettercarinslillapysselvr-0fc.se
Postat av: Eva

Gu´ vad jobbigt för dig med hostan. Du är dock inte ensam , jag vet många med otäcka förkylningar. Man får hålla sig på avstånd. Ja det är ju dags att tillverka nu till 20 okt. Tiden går rasande fort. Måste nog ta en tur till Panduro i Växjö också. Vann presentkort och där finns ju både ett och annat bra-att-ha.
Krya på din hosta. Kram Eva

2013-09-08 @ 17:31:07
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0