Första hantverksförsäljningen i år

Ja då har vi varit iväg på höstens första hantverksförsäljning. Höstbasar anordnades i Torsås ca 4 mil söder om Kalmar under söndagen. Arrangörer var DHR (De handikappades Riksförbund) avd Södra Möre. Dom ordnar denna dag med bravur då många försäljare är på plats och det bjuds på både modeshow och musikunderhållning.
Kroppkakor serveras och fika säljes liksom flera lotterier och loppisfynd. Finns något för alla!!!
 
Mitt försäljningsbord med egentillverkade hantverksalster. Är ett tag till jul men tomtarna går att sälja ändå.
 
 
En del av årets nyheter; sittande tomtar på kub och ljushyllor med vättar o ljus i kakformar. Tittskåpen i makrill burkarna är populära och väldigt roliga att tillverka. Återvinning av plåtburkar är bra!!
 
Dom små lösa tomtarna, vättarna och pepparkaksgubbarna av lera var jättepopulära förra året. Likaså dom små flugsvamparna. Kunder köpte för att dekorera egna adventslådor eller julbyar mm. Allt handgjort av mig!!!
 
Eva med dotter Lena var på plats med sina omtyckta scrappade kort, ljuspåsar, tändsticksaskar mm
 
Charlotte Westerman visade och sålde olika betongalster som hon gjort. Mycket fint!!!
 
En annan Charlotte gjorde dessa vackra höstkransar. Dom hade en strykande åtgång.
Kalmarförfattaren Anders Johansson var på plats och sålde sina omtyckta böcker om Småland, Öland mm.
Rock´n Design från Torsås visade kläder från 50- 60 talet. Här en fin kreation på en tidsenlig modell.
Musikunderhållningen var Claes och Eva från fd Claes Freddys orkester. Mycket dansbands låtar, schlager
och svensktoppslåtar. Vi sjöng med för full hals och somliga kunde inte stå stilla utan tog några danssteg!!
En trevlig dag men lite färre besökare än förra årets upplaga. Kanske skrämde regnrusket bort en del.
 
Nu är det 3½ vecka till kommande julmarknad jag ska vara med på. Får se om jag lyckas kunna tillverka nåt innan dess. Min axel får jag ej göra några stora rörelser med. Men lite små lerfigurer och lite julkort borde jag kunna tillverka.
 
Ha en fin höstvecka KRAM Lotta
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad trevligt du har skrivit om basaren och så fina bilder på borden. Jag missade att ta bilder på de andra borden såg jag när jag kom hem. Fick i alla fall med dina tomtar. Nu är Oxhagshemmet också pyntat med diverse kort. Ja, du får väl se när du kommer dit. Dags att sätta fart med fler julkort.
Ha en fin vecka. Kram Eva

2013-10-22 @ 22:13:58
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Carin Andersson

Nu känns det som jag besökt den basaren, väldigt trevligt berättat och fina foton. Mycket fint att se.
Mycket fint du tillverkat, hoppas det gick bra att sälja!
Regn och ruskväder, perfekt väder för pyssel.
Ha en fortsatt fin vecka, ta hand om er, kram,Carin

2013-10-23 @ 06:01:54
URL: http://xn--pettercarinslillapysselvr-0fc.se
Postat av: Anne-Lie

Så mycket fint du pysslat ihop.

2013-10-23 @ 17:50:59
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0