Årets första julmarknad

Årets första julmarknad som försäljare är avklarad. Och ett par dagars vila efteråt blev det med. Helt slutkörd efter en hel dag iväg. Med packa in från bilen, packa upp ur lådor och kassar. Ställa fint på bordet och sen försäljning under 6 timmar för att sen göra om proceduren omvänt och styra kosan hemåt. Tufft liv o va knalle!!!
 
Julmarknaden var i Sinnenas Park vid GR kliniken på lasarettsområdet i Kalmar. En oerhört vacker plats för en julmarknad. Syftet är att inneliggande patienter, dagpatienter, anhöriga, personal och besökare utifrån alla ska få en mysig upplevelse i parken och dess fina belysningar och mysiga försäljningsbodar och marknadsstånd. Eftersom jag har besvär med reumatisk värk är det inte lämpligt och stå utomhus många timmar i november månad. Så några platser till försäljning finns även inomhus i parkens omedelbara närhet.
 
En bild på en del av allt mitt hantverk. Här hade kommersen pågått ett tag så en hel del var sålt redan.
 
Försäljningen pågår för fullt i Sinnenas park. Ett 35 tal utställare var på plats.
 
Lite mer hantverk som jag tillverkat; jultavla och hjärtans tavlor, anti tomtar på sten mm
Visst kan "Julen vara knäckande........."
Återvinning är bra. Damen som sålde kassar av återvunna kaffepaket, kattmatsförpackningar mm hade strykande åtgång på sina alster.
 
Blommor hör advent och julen till. Blomsterkrysset fanns på plats i en av de gula LION:s  bodarna.
När mörkret föll runt 16 tiden blev det än mer mysstämning i Parkområdet. Många ljusslingor och eldkorgar bidrog till stämningen. Julmarknaden varade ända till kl 18.
Julmarknaden var välbesökt och försäljningen gick strålande. Jag är verkligen nöjd att så många uppskattar det jag tillverkar och vill pryda sina hem med handgjort julpynt. Tack vare en bra försäljning har jag kraven att hinna tillverka lite mer tomtar och vättar mm innan det är dags för nästa julmarknad om 1 vecka. Får se om min axel är lugn så jag kan göra nåt litet varje dag. Ingen masstillverkning här då protesterar kroppen och ledvärken sätter in med besked. Lagom är bäst - men svårt och hitta den nivån.
 
Ha en fin vecka i ett ännu behagligt november väder. kram Lotta
 

Kommentarer
Postat av: Frida

De är ju så fina dina små tomtar! =) Gillar de andra sakerna också förstås o det riktigt rycker i "pysseltarmen" när jag ser dem. =)

Ta hand om dig! Kram Frida

2013-11-19 @ 07:24:23
URL: http://mosterfridasblogg.blogspot.se/
Postat av: Eva

Jättemysig plats att ha julmarknad på speciellt när det skymmer. Ditt bord var så fint utställt. Och kassarna mitt emot dig såg vi att de gick åt som smör. Vi köpte var sin liten.
Hörde idag att även Kläckeberga café har julmarknad denna helgen .Nu verkar det vara överallt.
Nu ses vi på söndag.Tar med receptet.
Kram Eva

2013-11-19 @ 19:27:55
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Carin Andersson

Så mysig den marknaden verkar vara och så mycket fint där fanns! Antijul-tomtarna var roliga! Ibland känner man det bara så inför julhysterin!
Hoppas din axel håller för tillverkningen!
Sköt om er bägge två! Kram, Carin

2013-11-20 @ 06:43:52
URL: http://xn--pettercarinslillapysselvr-0fc.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0