Bloggtorka och blandad kompott!!

Ja tiden den bara går och inte har jag bloggat på 2 veckor. Men ibland så blir det bara bloggtorka. Tycker inte det finns nåt och skriva om. Vissa dagar händer inget alls och hur kul är det att berätta om?
Min hälsa med daglig värk nånstans i kroppen är inte heller kul och skriva om- vem orkar läsa om det?
 
Nu har jag förvisso haft en Rosfeber infektion i ena benet som behandlats med penicillin. Svullet, värk och allmänt ömt pga bakterier kommit in via ett litet sår på en tå. Haft Rosfeber ett flertal gånger i benen, inget kul alls men går ju över tack o lov.
 
Så här kan Rosfeber se ut på benet.........
 
När det inte regnar, vilket jag tycker det gjort en hel del senaste tiden - så hinns det med att vara ute på uteplatsen och hålla koll på blommor o blad. Det växer så det står härliga till i vår lilla odlingslåda med div grönsaker. Även vindskyddet har målats i vitt och kommit på plats . Tyvärr har vi ej suttit ute o fikat eller ätit än i år. Vädret har ej varit på vår sida. Och sitta med vinterjacka på sig ska man ej behöva........
 
Vår lilla behändiga el grill döljer sig under Jysk kassen. Här blir det en skön hörna i skydd fr vinden.
 
Igår var det Mors Dag. Men det firades ej, pga att min son bor i Stockholm - men fick en hälsning därifrån. Vi tillbringade dagen på konfirmations firande och samtidigt födelsedags firande hos goda vänner i Vetlanda.
Mycket folk, trevlig samvaro och gott att äta och fika.
 
Denna lilla tavla gav jag till min kompis - tyckte den var fin o säger mycket. Vänner <3
 
Fräscht och gott att äta fick vi; kall rissallad med kyckling mm, melon, tomat, grönsallad o bröd o ost. Mums!
 
Husets hund Chippo fattade stort tycke för min sambo Bosse- en riktig knähund!! Ja Chippo förstås :-)
 
Konfirmanden och blivande 15 åringen Hanna fick en önske present: en system kamera!! Vilken lycka och vilken glädje och se hennes ögon när hon öppnade presenten från sina föräldrar och morföräldrar. Hon gick runt och tog mängder med foton. Kul med ett stort foto intresse. Här är Hanna..........
 
 
Även denna veckan började med regn och runt 10 gr. Vart tog sommaren vägen? Men det sägs att det ska bli soligt och varmt framåt slutet på denna veckan. Blir ju härligt, då det är Blues festival dags i Mönsterås, ca 3.5 mil norr om Kalmar. Då blir det folkfest på gator och torg med massa musik i varje gathörn. Brukar vara trevligt att gå runt och lyssna på god svängig blues musik eller slå sig ner o bara kolla folket som rör sig i köpingen. Hoppas på en tur dit på lördag.
 
Ha en riktigt skön maj vecka, kram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Här läser jag både glada saker och lite sorgsna. Sorgset att det är skitväder mest hela tiden och man kan inte vara ute. Längtar efter de där sköna ljumma kvällarna när man grillar. Trist också med ditt ben. Det ser inte så roligt ut, men skönt att det går över med penicillin. Det roliga var utfärden till Vetlanda och allt gott att äta. Kul att kortet blev uppskattat. Och musik piggar upp. Och Mönsterås är ett trevligt ställe.
Ha det gott. Kram Eva

2013-05-28 @ 22:54:42
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Carin

Så tråkigt med ditt ben, har själv haft rosfeber en gång och kände mig verkligen inte bra, tur att antibiotika finns!
Nu ser det ut att bli lite varmare, en strålande morgon med klarblå himmel, hoppas, hoppas!

Krya på dig, ha det så bra, kramar till er båda
Carin

2013-05-30 @ 06:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0