Vårens blomster

Oj vad tiden går, var ett tag sen jag bloggade. Händer inte mycket om dagarna, så vad ska jag blogga om? Mitt problem med ögonen kvarstår. Ser fortf suddigt på ena ögat, svårt o se textremsan på tv och problem och ta in allt när jag är bland flera människor i affärer t ex. Blir bara grötigt och jag blir sjukt trött i skallen.
 
Varit hos ögonläkare idag och det blir ytterligare 2 veckor med ögondroppar med kortison i. Suck!!
 
Igår kväll var vi dock iväg på lite roligheter. Blomsterlandet bjöd in till en kväll med inspiriation om vårens planteringar.
 
Här håller en av tjejerna på att förbereda en vårlig plantering.
 
En tjusig plantering med glasburk med blommor i, som sen stoppas i en modell större glasburk, där massa godis ägg fyllde upp mellanrummet. Färgglatt är det i alla fall.
 
Ännu fler tips på planteringar, den i stöveln gillar jag skarpt. Betongstöveln säljs självklart på Blomsterlandet, liksom det övriga.
 
Ett fint påskdukat bord visades upp. Små enkla glas flaskor med enstaka blommor i pryder bordet. Kolla in "påskharen" av en servett o ett ägg till vänster. Man kan skriva namn på ägget som en bordsplacering!!!
 
Fanns så mycket fint att vila ögonen på. Många färger och olika blommor i alla möjliga skepnader.
 
Läckert rotting ägg med blommor o en höna...... pryder vilken entré som helst.
 
Måste bara visa denna superhärliga dörrkrans eller varför inte en bords dekoration. Gjord av massa godis
ägg, limmas fast med limpistol på en halmstomme. Stommen är klädd med färgat silkespapper först.
 
På Blomsterlandet finns inte bara massa blommor o andra växter, utan en mängd härliga heminrednings prylar. Blev väldigt förtjust i denna minibyrå. Lite shabby sådär och ihop med dom gula påskliljorna blev det så läckert.
 
Vi gick hem med massa härliga nya tips om blommor o planteringar mm. Men vart är VÅREN?? Inte vidare kul och ens fundera på o fixa en kruka eller två utomhus när snön ligger kvar. Trist trist trist - är så trött på denna snön.
Visst kan man piffa upp med blommor inomhus och det gillar jag med. Men det kliar i fingrarna och få börja plantera penseer mm i krukor på uteplatsen. Men men den som väntar på nåt gott.........
 
Önskar er alla en skön helg, och kom ihåg; en vacker blomma piggar alltid upp tillvaron.
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken härlig inspiration du varit på. Alltid kul att få lite nya tips på vårplanteringar.
Ja var är våren!! Hoppas nu verkligen att det blir en fin sommar i år när våren liksom hoppas över.
ha en fin kväll.
Kram Jennie

Postat av: Evas pyssel

Oj vad många fina glada planteringar. Den träffen har jag missat. Men du....limma godiset ?? Då kan man ju inte äta det. Läckert var det i alla fall. Det är kul med sådana inspirationsträffar. Men du milde tid vilken vinter. Det kommer att dröja länge innan snön smälter här kan jag säga.
Kram Eva

2013-03-26 @ 21:48:36
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0