Våren är på G - hoppas jag

Vi är nog många som längtar efter VÅREN nu. Mer sol, mer värme, blomknoppar som slår ut osv.
Vi har haft dagar nu med lite högre dags temperaturer och solen har lyst på oss från en knallblå himmel.
Känns hur man sakta väcks ur vinter dvalan och börjar hoppas på att VÅREN är här. Men än ligger snö täcket kvar på gräsmattorna och längs med dikesrenen. En hel del snö har smält undan och det är helt underbart.
Gångbanor och körvägar där jag bor börjar bli helt snö och isfria. Det gillas starkt, då jag kan röra mig mer obehindrat och slippa va rädd för att halka omkull.
 
Häromkvällen färgades himmelen av ett orange rött sken. Hade inte världens bästa plats och fota det ifrån men så här såg det ut från vår balkong/uteplats:
 
 
Ser nästan ut som det brinner bortom träden nånstans........... Häftigt är det.
 
En som gillar att snön försvinner lite för varje dag är katten Sudden. Han hatar verkligen snön och kyla. Nu börjar han vara ute kortare stunder igen. Han älskar och rulla runt på gräsmattan och gillar när vi är ute samtidigt med honom. Bortskämd katt ja minsann!!!
 
Här ligger Sudden ute i vårsolen och har det gott och myser.
 
Vårt altangolv blir snart fritt från snön, vi sopade och skottade bort en del snö och det torkar snabbt upp nu.Tänk att snön har legat halv meter hög här förut.
 
Hade besök av vänner förra helgen och hade lite försenat födelsdags firande. Vi åt gott och fikade ännu godare. Fick fina presenter med. Tack Emma, Per o Hanna. En fin blomma i ett glas. Typ grogg glas, verkligen piffigt och plantera en liten våreld så här i ett glas. Fyll olika stenar i botten på glaset, ta sen mossa runt jordklumpen. Tryck ner i ett långsmalt glas och piffa med en färgad ståltråd el nåt annat. Fick även en jättesöt skål fr Village.
 
Mina presenter!!
 
Fredag igen, veckorna går fort nu känns det som. Snart 1 år sedan Bosse kom med flyttlasset hit från Malmö och vi blev sambos. Det är 2 år sedan jag avslutade mina cellgifts behandlingar. 10 år sedan jag separerade från sonens pappa........ Ja tiden rullar verkligen på.
 
Va rädda om er och om varandra, kramar till er fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Jennie

Så härliga vårbilder, hoppas solen och värmen kommer snart då!
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

Postat av: Evas pyssel

Visst rullar tiden på . Snön smälter här i rasande fart. Men hu så det ser ut med alla kvistar. Idag har vi suttit i uterummet länge. Det var 27 grader !!! Vi har ju inte värme där förrän solen sköter om det. Och jag älskar ljuset där.Hurra för våren !!!
Kram Eva

2013-03-03 @ 18:55:55
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maidi

Visst kommer våren snart. Här strålar solen idag men det är ruskigt kallt..

2013-03-10 @ 10:28:31
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0