En lördag i mars

Ja vad gör man en lördag i mars 2013? Kallt och blåsigt, snökorn yrar i luften och jag längtar efter VÅREN!!! Men värmen vi hade försvann och kylan o snön trängde sig fram igen och vi huttrar och fryser som bara den. JAG gör det i alla fall. Inget vidare för värkande och stela leder precis. Men vad göra åt saken!!!
 
Det var ÖPPET HUS på den rätt så nyöppnade veterinär kliniken ganska nära där vi bor. Min mamma med hund är kunder där, så vi hakade på för en visning av lokalerna och dess innehåll.
Mycket folk, trevlig personal som hälsade välkommen. Man fick se röntgenrum och operations sal, provtagning och allt annat som hör en veterinär klinik till.
 
Vovve på röntgen bordet :-)
 
Liten "vovve" på operations bordet!!!
 
Det anordnades en tipsrunda runt lokalerna, bjöds på goda snittar o dryck, kunderna som handlade fick en goddie bag med sig hem, försäljare av mat o djur försäkringar fanns på plats mm. Trivsamt helt enkelt.
 
Min mamma med sin hund Diesel (den svarta hunden) !!! Den gröna bara stod där!!!
 
Såna här godsaker kunde man köpa med sig hem. Ätbart för människor ej för djur. Köpte dock ingen, men ser väldigt smarriga ut.
 
Lördagskvällen kom och det var dags för gubben och mig att bege oss till Kalmarsalen. Det är här det händer grejer i stan. Nu var det dags för tält och husvagnar, utegrillar, solstolar och sololjan att dra in i stan. "Campa i klaveret" heter farsen. Gänget Jojje Jönsson, Siw Carlsson, Clas Månsson m fl stod på scenen.
 
Här är vi i Kalmarsalen som rymmer ca 800 pers. Var utsålt denna föreställningen.En typisk svensk liten lantlig campingplats; Gläntans camping!!
 
Hela ensemblen på scenen vid farsens slut. Mitt betyg 3 av 5, medelmåttigt. Visst var den kul emellanåt men inte så att man skrattade ihjäl sig. Har sett mycket roligare farser av gänget från Falkenberg tidigare.
 
När vi kom hem spolade jag videobandet där vi spelat in Melodifestivalen. Ville ju inte missa detta ursvenska program!!! Kikade på en del låtar, spolade en del på bandet som ej var så bra......... Röstningen ville jag självklart se......... Spännande spännande vem skulle vinna??? Hade ingen favorit direkt, men trodde Yihio eller vad han heter skulle ta hem det hela. Nu vann Robin och javisst låten är bra. Hur långt den kommer får vi se i maj.
Detta var en sammanfattning av min lördag. Hoppas er lördag var innehållsrik och bra på sitt sätt.
 
Ha de gott kära läsare, håll tummarna för vårens ankomst snart! Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad trevligt att de har öppet hus på djursjukhuset. Vi har ju varit där ett antal gånger med både hundar och katter. Alltid väl bemötta. Men sådana där läckra bakelser har vi aldrig sett till !!!!Det är kul med farser men ibland blir det inte så bra. Vi var på Tomas Petersson på Teatern förra helgen, riktigt roligt. Kram på dig !! //Eva

2013-03-11 @ 23:47:50
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Eva

PS Nu har vi lite grejer på Oxhagshemmet igen, mest påsk.Roligt att få ställa ut i deras skåp. DS

2013-03-11 @ 23:51:42
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0