Midsommar 2013- ändrade planer

Midsommarhelg och tanken var att sambon o jag skulle köra till Stockholm och tillbringa helgen tillsammans med min son och hans flickvän. Pga min klantighet - skadade foten, steg snett - så blev det ej så. En vansinnig värk i foten och 6 tim i en bil norröver, plus svårighet att röra mig gjorde att beslut togs att stanna hemma.
Trist som bara den men jag känner min kropp och mina begränsningar. Grrr vad arg jag blev...........
 
Men blir ju Midsommar även i Kalmar trots allt. Sonen tog det bra och vi kan hitta annat tillfälle att hälsa på dom såklart.
Bjöd hit mamma och syster med make på sill lunch på midsommarafton. Lite knyte så fick vi ihop mat så det räckte och blev över. Att sill och nypotatis kan va så gott!!! Jag äter inte matjessill utan håller mig till löksill etc.
 
Så gott så man blir ......... sugen igen!!! Lätt enkel sommar mat.
 
Trevliga servetter, inköpta på Netto. Visst är det lite så? Att gästen gör festen :-)
 
Min syster och min sambo hugger in på all god mat. Härligt och kunna sitta ute och äta en midsommar afton. Regnade och åskade vid lunchtid men sen soligt och fint väder- om än blåsigt.
 
Efterrätten fick dock ätas inomhus då blåsten ökade, Jordgubbar såklart, god glass och en bit spettekaka därtill- det var väldigt gott tillsammans.
 
Midsommardagen styrdes kosan till Öland och Borgholm. Jag har fortfarande en jävulsk värk i foten, så inga promenader för min del. Men några få meter på torget i Borgholm blev det. Här var liv o rörelse minsann.
Lite glass handlades och åts upp. Gott i gott som alltid. Jag tog favoriten Rom russin och en chokladglass med marschmallows i. Mmmmmmmmmm..........
 
Glass Mannen!!! Min glass till vänster :-)  Blåste dock kyliga vindar på Solen och Vindarnas ö- inte skönt alls.
 
Undrar just? Har många gått på Pumpen här tro!!!!!  Hehehe kul grej mitt på torget.
 
Ha nu en fortsatt skön helg, vi hoppas på fint väder väl!!
Soliga kramar fr Lotta
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0