Fika o glada skratt

Förra helgen hade vi goda vänner på besök hos oss. Vad gör man då om inte fikar lite godsaker. Eftersom vi har turen att bo bara några km från Kläckeberga Lantcafé så tog vi oss ut på landet för en gofika. Solen sken från en blå himmel så var lämpligt och sitta utomhus i den vackra trädgården.
 
Här kommer min sambo med fullastad bricka. Vi satt i den mysiga paviljongen på sköna stolar.
 
Mums va gott, kiwi kaka med glass och citron biskvier. Jag åt en äppelkaka med vaniljsås- himla så gott det med.
Finns ju massa fina saker till salu på detta stället. En del säljs med bra sommar rabatter nu- passa på!! Dom jättesöta trädgårdsfigurerna är bedårande. Smycken och fina tavlor är det rabatt på med. Mer info på klackeberga.se
 
 
 
Hur bedårande är inte dessa söta katterna......... vill ha!!
 
En tavla med ett bra budskap, värt att tänka på! Halva priset på denna tavlan........ fr Kreativ Insikt.
 
Efter lite grillning under sen eftermiddag var det dags för kvällens äventyr. Det var skrattfest på gång!! Ja det står så i alla recensionerna från teaterfarsen "Älskling jag är visst gift" som spelas på Krusenstiernska gården i Kalmar under juli månad. Tomas Petersson, ståuppare, skådis mm spelar en av huvudrollerna. Han med sin Halmstad dialekt behöver inte säga många ord innan man viker sig dubbel av skratt. Våra förväntningar var höga.
 
Vi behövde inte vara besvikna, högt tempo från början. Och invecklingarna staplades på hög och det blev snurrigt värre. Hur skulle detta sluta? Scenen var fiffigt byggd, snurrbar med flera olika miljöer/rum i en lägenhet. En helt otrolig rolig stund under bar himmel när sommaren är som bäst. Som vi skrattade. Satt och tänkte att jag skulle komma ihåg vissa skämt, men minns ej ett dugg!! Men kul hade jag.
 
Cirka 1000 personer ryms på teatern varje kväll. Vi satt på läktaren längst bak och såg väldigt bra.
Alla skådisarna på scenen, Tomas Pettersson längst till vänster, Cecilia Fors från ICA reklamen bl a till höger. Ing-Marie Carlsson är åxå med här i svart.
Har ni chans att se denna förställning rekommenderar jag den starkt. Gå in på www.krusenstiernskateatern.se och läs mer. Spelas t.o.m 27 juli.
 
Solen skiner från en klarblå himmel nu och temperaturen ligger på runt 24 gr. Sommarvärme!!! Själen mår gott av sol och värme. Men jag är försiktig med solen. Tål ej direkt solljus på min kropp. Min SLE sjukdom blir mer aktiv av solljuset. Men funkar bra och sitta under ett parasoll eller i skuggan av ett träd el dyl. Jag klagar inte, finns värre saker!!!
 
Ha det gott go vänner o alla ni andra, njut och må gott. Kram Lotta
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Åh vad mycket trevligt du haft för dig. Gofika och sommarteater. Och tur med vädret också. Undrar om vi kommer iväg på den här teatern? Tycker att semesterplaneringen är ganska fulltecknad.Med andra roliga saker förstås. Och så rensa i garaget som är mindre roligt.
Fortsätt och njut av sommaren. Kram Eva

2013-07-16 @ 22:55:55
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Carin Andersson

Bara trevligheter har ni haft! Låter skojigt med farsen, gott fika och söta kissekatter, vill ha.....

Må så så gott! Kram
Carin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0