Ett år äldre.......

Ja då är man ett år äldre igen!! Födelsedagen var härom dagen. Nu har man ju uppnått den åldern då man egentligen slutat fylla år. Man vill inte erkänna att man blir äldre. Men lite trevligt fika besök är ju alltid kul så vi bestämde för o fira lite i alla fall.
Jag var sugen på smörgåstårta, så beställde en sådan att bjuda på.
 
 
Smarrig var den, köpt på ICA Berga Centrum i Kalmar. Rekommenderas varmt.
 
Jag fick många fina blommor att pryda hemmet med, trisslotter, gele hjärtan, olika ljuslyktor mm. Kunde tro jag fyllde jämna år men det gjorde jag inte. Blev trevliga timmar runt fika bordet med släkt och vänner. Bjöd även på en Marabou chokladtårta till kaffet, vilket var omtyckt o mycket gott.
 
Här står jag med dom blommor o presenter jag fick.
 
Av sambon blev jag bjuden på middag på restaurang Larmgatan 10 i stan. Vår favorit restaurang med god mat och bra service. Igår kväll var vi där och åt 3 rätters meny. Jag tog en Toast Skagen till förrätt medan sambon åt vitlöksbröd med ailoi- lika gott både två. Till huvudrätt valde jag Stenkolsgrillad Fläskfilé med potatisgratäng medan sambon åt Kycklingfile på het järnplatta med Gorgonzola sås och potatis gratäng. Smarrigt värre var det. Rikligt med mat så man blir mätt, ja bugasprängd som skåningarna säger!!!!
 
 
Stenkolsgrillad fläskfile smakade himmelskt gott tillsammans med rödvinssåsen och potatisgratängen.
 
Vi satt och snackade i godan ro ett tag och insåg att lite glass skulle vi nog avrunda hela måltiden med. Så ett lass med glass, grädde och chokladsås bars in av servitören och vi smaskade i oss det åxå!! Är det födelsedags middag så är det.........
 
Kvällen fortsatte med Melodifestivalen hemma på tvn. Man kan tycka si och så om låtarna, men det va bättre förr helt klart. Då var det mer schlager. Nu var ju låten med Tommy Körberg o co en helt "Jädra bra schlager" tyckte vi, klämkäck och trall vänlig- så alltid nåt. Men den kommer inte till Malmö och Eurovision.
 
Ny vecka imorgon och nya tag. Veckan börjar med återkontroll efter min cancer. Är nu 2 år sedan jag avslutade cytostatika behandlingen efter äggstocks cancern. Dessa kontroller är nödvändiga och bra att det finns men jag blir så himla nervös inför dessa läkarbesök. Oron över att dom ska hitta nåt mer skit.......
Hoppas verkligen att allt är bra, så jag kan andas ut tills nästa kontroll är om 6 mån i alla fall.
 
Ha de gott alla goa läsare, kram fr Lotta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga

GRATTIS!
Kram Inga

2013-02-17 @ 19:24:35
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Jennie

Grattis i efterhand så här!
Åh vad ni ätit gott, blir ju hungrig nu hihi.
Hoppas ditt läkarbesök går bra.
Kram Jennie

Postat av: PetterCarin

En ber att få gratulera i efterskott! Så god den smörgåstårtan såg ut!
Hoppas kontrollen går bra, håller tummarna!

Kram
Carin

2013-02-18 @ 17:52:37
Postat av: Evas pyssel

Hoppsansa ...nu har jag missat nå´t. Jättemycket grattis i efterskott. Det blev ju en toppenfödelsedag ser jag , middagen ute var ju inte fel och räktårtan ser urläcker ut.Hoppas också att efterkontrollen gick bra. Sån´t är alltid nervöst.
ha det gott !! Kram Eva

2013-02-19 @ 23:35:36
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0