Det lackar mot jul.......

Ja sannerligen går tiden fort, nu endast en vecka kvar till Julafton. Vart tar dagarna vägen? Ingen julstress här inte, det blir jul trots allt. Ingen tackar en om man sliter halvt ihjäl sig med att städa bostaden från golv till tak eller tillaga all mat själv mm.
Jag gillar julen för att träffa familjen och stressa ner o ta det lugnt och vara tillsammans. Det räcker gott nog!!
 
Någon dag efter min sista julmarknad fick jag en otrolig värk i ena ljumsken och låret. En värk som gjorde sig mer påmind när jag skulle förflytta mig. Oturligt nog hade jag flera sjukhusbesök mm inbokat förra veckan. Men jag fick bita ihop o använda rullator vid alla förflyttningar. Det gick med sambons hjälp och en hög värktabletter.
Igår blev det ett besök på akuten för att utreda orsaken. En inre blödning muskulärt i ljumsken var svaret.
 
6 timmar på akuten blev det. Lång väntan på röntgen o provsvar. Men fick åka hem tack o lov.
Vi var iväg på en helt underbar julkonsert på Luciadagen. Christmas Night med Magnus Carlsson, Jessica Andersson och Sonja Aldén. 3 personer med helt underbara röster och en stor scen närvaro.
En magisk kväll som gav "ståpäls"  flertalet gånger. Finstämda sånger som Ave Maria, O Helga Natt och Halleluja tog ett grepp om publiken och applåderna ville aldrig sluta.
 
Här är den skönsjungande trion!!
 
Dekoren var enkel men stilig och ett ljusspel som dränkte scenen i olika färger. Sonja Aldén i vackra låten Halleluja!!!
Har en konsert kvar att gå på innan jul. Den 22 dec är Ölands Stoltheter Lasse Trofast, Biggan Olsson och Lennart Palm på scenen i Kalmarsalen med sin Julkonsert. Klart man vill lyssna på dom herrarna. Mamma och jag ska gå på den konserten. Hoppas vara på benen och slippa värk o annat den kvällen i alla fall.
 
Om jag ska sammanfatta min och sambons hantverksförsäljning denna hösten så blev det 1 höstbasar, 4 julmarknader och 1 utställning. Försäljningen var lysande och många uppskattade våra alster. Storsäljarna är lösa små lertomtar och vättar och mina kylskåpsmagneter av kakformar.
Trots min axelskada i slutet på september så kunde jag tillverka en mindre mängd tomtar, julkort, tändsticksaskar och magneter.
Finns en del kvar på lager, så jag säljer gärna hemifrån om någon saknar någon liten julklapp eller värdinne- gåva i sista minuten..........
 
Handgjorda tomtar på träklossar i höjderna 8, 10 och 12 cm finns till försäljning, 120 kr/styck.
Ha det riktigt gott kram fr Lotta
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Fy bubblan, det är drygt att vänta på akuten, röntgen m.m. bra att du inte stressar runt som en jojo inför julen.
Jag ha städat mitt hus idag, men ingen i familjen ser om det är städat eller inte. Dessutom hade jag strykt cafégardinerna och lagt i soffan, tror du inte att gubben satt på dem när han tittade på TV, nu finns det många nya veck på dem.
Julhälsning från Anne-Lie

2013-12-17 @ 17:41:31
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Carin Andersson

Oj, vilken otur du har, hoppas det bättrar sig snabbt. Och jobbigt att vänta på akuten, tiden sniglar sig fram.....

Ha en riktig fin jul och nyårshelg med god mat och klappar. ta hand om er!
Kram, Carin

2013-12-19 @ 06:39:36
URL: http://xn--pettercarinslillapysselvr-0fc.se
Postat av: Eva

Mer elände , men du repar dig snart ska du se. Du får vila och låta andra passa upp i jul. Roligt att det gått så bra på er försäljning. det är ju så man vill. Inkomster till nytt material !! Och så julkonserten med stort J. Vilken underbar kväll !! Det var vår femte julkonsert med Magnus. Tjejerna tillförde lite ny glans, även om Magnus klarar glansen på egen hand, hihi. Du såg inte mina julklappar till dem, va ??? Gå in och titta på Sonjas eller Christmas nights instagram så får du se. ( Det låg en liten betongängel i , för de är ju en änglakör). Julkram och krya på dig från Eva

2013-12-19 @ 13:57:29
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0