Den stora släktträffen

Då har den stora släktträffen på min pappas sida varit. I lördags samlades vi 76 personer som var anmälda på Kolbodabaden, söder om Kalmar. Detta är en camping och rekreationsområde med pooler, restaurang, lekplatser, fotbollsplaner och mycket mer.
 
I början på året började vi, några kusiner från Kalmar fundera på om vi skulle försöka hitta ett ställe vi kunde samla ihop släkten på och ha lite trevligt tillsammans. Det var 10 år sedan senast vi träffades så många inom släkten.
Efter lite samtal hit och dit fann vi en ledig helg på Kolbodabaden, där vi kunde beställa en god middag med plats för alla under tak. Även boende i stugor fanns att tillgå.
 
En inbjudan satts ihop och skickades ut. Vi räknade med många anmälningar, men inte från alla kusiner med familjer.
Jag har 20 kusiner kvar i livet. Våra föräldrar var 10 syskon, varav 5 lever idag. Min farfar Valfrid och farmor Karin kom från Rockneby och var alltså en stor familj.
 
Fin skylt med datumen då vi haft släktträffar. Har även haft släktträffar ytterligare tillfällen. Minns ej när.
 
Vi kusiner har skaffat barn och en del barnbarn- så skaran av släktingar blir bara större och större.
Dom långväga gästerna kom från Stockholm, Enköping med omnejd, samt några från Västkusten.
 
Hela stora tjocka släkten!!! Inte lätt och få alla till o synas. Jag står längst bak med mörka solglasögon
 
Hela området är en idyll. Barnen kunde leka o stoja, bada i poolerna, gunga och hoppa på hoppkudden.
Mycket mingel och prat såklart. En god amerikansk buffé avnjöts i restaurangen. Rikligt med mat så alla blev mer än nöjda.
Tipsrunda och lite olika lekar anordnades för dom som vill vara med. Uppskattad aktivitet.
I vår släkt älskar vi och fika. Så några hade bakat bullar och kakor och ett digert kaffebord dukades fram.
 
Ser rätt så inbjudande ut. Tur med vädret hade vi, förutom en regnskur när vi satt och åt i restaurangen.
Samling vid grillen på kvällen, min bror med familj, min son med tjej och min farbror vänder på korvar och köttbitarna.
 
Det var en trevlig dag och alltid kul och träffa släkten. Tyvärr fick jag mer ont i lederna ju längre dagen gick och min sambo var förkyld o trött. Så vi valde att sova hemma trots hyrd stuga. Men vi hann ta farväl av de långväga gästerna på söndags förmiddagen då vi åkte ner till anläggningen igen.
 
Känns som luften gick ur mig totalt när allt väl klaffade och alla var nöjda och glada med dagen. Var ju månader av planering och kontakt både hit och dit för att allt skulle klaffa och bli så bra som möjligt. Men varit jättekul och ro hela släktträffen iland. Hoppas det inte måste gå 10 år tills nästa släktträff.
 
Kram fr Lotta
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carin Andersson

Vilket jättearrangemang detta måste vara, förstår att luften går ur totalt efteråt! Låter väldigt trevligt att träffas så hela släkten!

Ha en fortsatt fin augusti!
Kram
Carin

2013-08-16 @ 16:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0