Tomtar på stubbar o annat på G

Regnet vräker ner utanför mitt köksfönster. En tråkdag. Mulet, grått och blött!! Men det vankas fest framåt dagen idag. Reumatikerföreningen i Kalmar firar 40 årsjubileum. Jag är med i styrelsen så är lite "festfixare". Igår dukade vi borden i festlokalen, blev himla trevligt och trivsamt. Så senare idag ska vi äta Exotisk planka med massa godsaker på. Lite go och glad musikunderhållning blir det och kaffe med bakelser därtill. Kommer visa lite bilder från festen i kommande blogg inlägg.
 
Mina dagar är annars fulla av kreativt arbete. Det går snabbt mot höstens utställningar och julmarknader. Gäller och ha lite framförhållning och ett rejält lager färdigt.
 
Mina handgjorda tomtar på stubbar brukar vara populära
 
Tittskåp (gammal makrillburk) med liten Filur och div pynt. Dessa tittskåp har jag gjort mängder av genom åren med olika tomtar o vättar i. Mycket pill och limma fast alla bär, kottar och svampar. Men en annorlunda återbrukad grej som en kul gåva till nån man gillar :-))
 
Har även gett mig på och altra några stora tändsticksaskar. Kul och man kan variera i all oändlighet med alla papper och tillbehör som finns. Högra asken SÅLD.
 
Här är dom grå vättarna - från förra blogginlägget - limmade på en björkbit. Lite kottar, rönnbär, alkottar och handgjord flugsvamp pyntar upp det hela. Lättplacerad på ett bord, en skänk eller vid öppna spisen om man har en sån!! Husvättarna vakar ju lite över hus och hem sägs det........
 
Ha nu en skön helg alla goa bloggläsare- även om vädret inte är det bästa. Tänd lite ljus, läs en bok eller laga riktigt god mat och bara NJUT!!
 
Ska jag göra! Kramar fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Du är så duktig och kreativ. Hoppas ni får en trevlig fest i eftermiddag.

2012-09-22 @ 12:40:30
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Eva

Oj vad kreativ du är nu. Men jag förstår...det gäller att ha ett rejält lager Dina tomtar och vättar är helt sagolika. Jag har en mussleform som sitter uppe i köket hela året. Det är ju bra att ha en vätte som har koll i huset .
Ha det gott. Hörs !!! Kram Eva

2012-09-25 @ 23:02:38
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria Almgren

Hej!
Har precis fått tips om din blogg - så mycket fint du gör! Förstår att dina tomtar och vättar går åt som smör. Vilket pill! Att skapa och vara kreativ gör gott för själen. Hoppas att du ska få känna det också. Jag pysslar också en hel del och skulle gärna vilja vara med på någon julmarknad. Är du engagerad i Bjursnäs? När hålls den marknaden? Får vem som helst delta eller måste man bo där? Lycka till med ditt skapande!

2012-09-26 @ 10:38:47
URL: http://santsomgormigglad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0