Nu flödar kreativiteten

Skönt och vara igång med tillverkningen av årets skörd av tomtar o vättar. Det blir så att leran kommer fram på höstkanten och jag rullar kulor av lera för glatta livet. Det är påfrestande för mina händer så blir inte så mycket varje gång. Ska försöka få sambon hjälpa mig att rulla ........ då får jag sällskap vid bordet åxå!! Han har förvisso hjälpt mig redan en omgång men den leran är slut.
Har inte koll på hur många år jag jobbat i cernit eller fimoleran. Drygt 10 år är det säkert. Men numera gör jag betydligt fler tomtar och vättar varje år. Började sälja vättar o tomtar lösa förra året och det gick bra. Har tidigare alltid limmat figurerna i budda nötter, på trädbitar/stubbar, i magneter etc. Det gör jag förvisso nu med men antalet lösa figurer ökar i antal. Kul när grejer blir uppskattade och vättar med olik färgade luvor var gångbart. Blåa, gröna, lila, grå eller svarta luvor - allt såldes.
 
Dessa sittande tomtar med ben brukar jag limma på trästubbar eller i buddanötter. Verkligen söta!!
 
En ny grej jag ska testa. Några pepparkaksfigurer i en mini tavelram. Hjärtat ska limmas på ramen.
 
Många små flugsvampar har det blivit och fler ska det bli. Då lite modell större svampar!! Pilliga och göra och alla vita prickar målas dit med vit färg...........
 
Gråa vättar som ska limmas på björkbitar. Lite som husvättar som vaktar hus och hem!!
 
Ska iväg och plocka lite mossa sen idag. Rönnbär är plockade och ligger på tork. Lite nypon ska plockas med. Alkottar har jag massor redan. Det behövs lite naturmaterial när jag pysslar ihop kylskåpsmagneter, tittskåp och annat smått och pilligt.
Ha nu en skön helg alla goa bloggläsare. Pysselkram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Inga

vicket pillejobb..så duktig du är...gillar särskilt de grå vättarna.
Kram Inga

2012-09-15 @ 15:38:03
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie

Du har verkligen kommit igång med dina tomtar. Jag behöver lite inspiration och tips vad man kan göra till vinster till en tombola.. Men det pilljobbet du håller på med klarar jag inte av.
Trevlig Helg!

2012-09-15 @ 19:27:04
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0