Berg och dalbana........

Berg och dalbana har jag inte åkt på många många år. Rubriken syftar mer på mitt liv. Upp och ner- ner och upp i livet!!!
Veckan började med oro och nervositet. I tisdags morse var det dags att åka in till gyn avdelningen på sjukhuset för att operera bort cellförändringar i underlivet. Läkarna har under drygt 1 års tid gjort cellprover och vävnadsprover på livmodershalsen för att ha koll. Haft lätta cellförändringar hela tiden och nu var det dags att åtgärda detta. Efter min canceroperation och cellgifts behandlingar för 2 år sedan vill jag inte veta av några cellförändringar som kan utvecklas till cancer i värsta fall. Bort med skiten!!!
 
Var ingen höjdare och bli lokalbedövad i det känsliga området kan jag intyga, bläää vad det gjorde ont. Jag höll narkos sköterskan hårt i handen. Ja jag erkänner- så jädra feg är jag för sprutor.
Ingreppet tog bara 15-20 min. Var en lättnad när allt var klart. Var ett antal timmar kvar på avdelningen, men fick åka hem framåt kvällen. Skönast och få va hemma trots allt.
 
Dagarna efter kände jag mig mörbultad och hade värk, typ mensvärk. Kände mig frusen och allmänt olustig. Inget kul men var övergående tack och lov.
 
Helgen bjöd på den årliga Skördefesten på Öland och dit ville vi ju åka såklart.
 
Skördefest = pumpor av skilda slag. Pryder upp vart man än placerar dom.
 
Fredagskvällen är utnämnd som konstnatten. Mysigt och mystiskt att köra omkring på de smala och mörka öländska vägarna och stanna till lite här och där och kika på konst, hantverk eller vad det nu är. Vi käkade en god middag på Strandnära i St Frö innan vi fortsatte mot Mörbylånga o Parken där. Många hantverkare och lite matförsäljare och ett jättestort öltält med musik o hålligång erbjöds där.
 
Parken i Mörbylånga med hantverks stånden.
 
Vi var även en runda till Eriksöre bygata. Där finns så otroligt mycket och kika på. Var inte inne i alla lador och lokaler. Men vi hann se en del fina saker.
 
Kerstin Hjertquist ställde bl a ut sina underbara tavlor med gubbar på.
 
Mycket matnyttigt fanns att köpa såklart.
 
Hantverk i form av keramik- riktigt fina nyttoprylar. Men 160 kr för EN temugg!!! Nej tack
 
Vackra dekorationer finns det överallt. Denna fina "pumpa" finns på strandängarna i Färjestaden. Ölandsbron i bakgrunden och en sagolik vacker solnedgång.
 
På fredagskvällen var vi hemma strax innan kl 24. Rejält trötta och lite frusna. Lusten att åka över bron under lördagen fanns- så vi körde lite norröver då. Bilder från lörd kommer i nästa blogginlägg........
 
Trevlig helg alla goa läsare, Skördefest kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Hu vad mycket du ska gå igenom min vän. Men nu är det gjort !!! Visst är det fantastiskt med konstnatten och skördefesten. Vi skippade natten eftersom mannen kom hem sent och var sliten. Men lördagen var toppen. Nu laddar jag för fullt i scraprummet till kommande marknader. Det blir Kåremo !!! Snällt att du hjälpte Maria till rätta , jag visste inte vem som styr i Bj. ha det gott !! Kram Eva

2012-10-02 @ 22:18:55
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0