Min kreativa sida

Jaha då är kreativiteten på högvarv. Det är så himla skoj med skapande verksamhet. Det konstiga är att jag nästan varje år kommer igång med hobbandet i slutet på aug-början på sept. Sen är det intensiva månader fram till halva dec med tillverkning av div alster med tema JUL. Sen är det ingenting!!! Stopp slut no lust....... Luften går ur mig och allt material stuvas undan i skåp och lådor fram till nästa aug/sept. Sån är jag!! Men nu är det full fart på mig och mitt skapande. Jag spottar ut........ (njaaa kanske inte) tomtar, vättar och annat i en lagom takt. Kul som bara den är det. Ideérna flödar minsann.
 
Det senaste tillskotten är följande:
 
Har köpt några stycken spegelramar som jag dekorerat med mina handgjorda figurer och div annat pynt. Pryder nog sin plats i någons hem!!
 
En annan variant med pepparkaks tema
 
Har även altrat några tändsticksaskar och det var jätteskoj. Blev nöjd med dom, härliga färger!!
 
Använde samma papper och rosor till att dekorera en liten tavelram. Målat betonghjärta i mitten.
 
Kylskåpsmagneter i Shabby stil. Härliga mandelmusselformar med patina look, lite spets och handgjort vitt hjärta plus en liten text. Pryder vilket kylskåp som helst. Bra Gå-bort-present eller Värdinne gåva.
 
Detta är lite av det jag tillverkat senaste tiden. Men mer är på gång. Haft en vilodag från hobbandet idag, mina händer tar stryk av allt jobb. Värken och stelheten i händerna är enorm. Men imorgon blir det att jobba i leran igen och då få till ett gäng tomtar eller andra figurer.
 
Pysselkram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilka fina saker du gjort !! Det ska bli kul att se de nya sakerna i verkligheten i Torsås. Hur länge ställer du ut på GR kliniken ?
Kram Eva

2012-10-10 @ 23:09:11
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Eva

Vilka fina saker du gjort !! Det ska bli kul att se de nya sakerna i verkligheten i Torsås. Hur länge ställer du ut på GR kliniken ?
Kram Eva

2012-10-10 @ 23:09:12
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0