Lite av varje.......

Dagarna går i rask takt och nu har vi även flyttat klockan 1 timme bakåt. Men usch o fy vad tidigt det blir mörkt nu om dagarna. Redan vid 17 tiden är det beckmörkt ute. Jag blir mycket tröttare så fort höstmörkret kommer. Man "tar kväll" mycket tidigare denna årstiden till skillnad på dom ljusa härliga vår o sommar kvällarna.
 
Jag har fortsatt vara flitig med mitt hobbande. En del dagar värker det jättemycket i mina händer och jag borde låta händerna och resten av kroppen få vila- men det är svårt. Kreativiteten flödar i skallen och jag måste få utlopp för den.
Jag vet ju aldrig hur åtgången av mina alster blir under julsäsongen. Men rejält lager vill jag ha. Har en del julmarknader inplanerade framöver. Plus att folk hör av sig och vill handla här hemma hos mig. Och det går bra såklart :-)
 
2 nya Hjärt tavlor med spets och text, Romantiskt värre!!!
 
Testade och göra några helvita tomtar för försäljning styckvis. Får se om dom blir poppis!!!
 
Återbruk igen! En tom picnic-bog burk-urdiskad och målad. Mina handgjorda tomtar och lite natur material- den pryder nog en plats hemma hos någon.........
 
Min egen store goe tomte!! Sambon alltså - kom hem från sin solresa igår lördag. Som jag längtat efter honom. Var jobbigt och vara ifrån varandra i 14 dagar. Men nu så är han på hemma plan igen solbränd och fin med massa minnen i bagaget. Jo det fanns annat i bagaget åxå, fina smycken till mig och gott drickbart och ätbart!!!
 
Min goe glade sambo!!!
 
Färden gick idag till Växjö för att fira min systers barnbarn som fyller 6 år. Massa paket blev det och mycket av presenterna hade rosa färgtoner då lilla fröken gillar just ROSA!!!
Ballonger, serpentiner, duk med Hallo Kitty, muggar och tallrikar med motivet Tingeling - ja det var en hejdundrade fest. Som pricken över i - negerbollar, goda bullar, brysselkex fanns - kom sen tårtan!! Och vilken tårta sen......... En maffig och sagolik fin Barbie tårta!!!
 
Födelsedagsbarnets mamma har gjort denna superfina och oerhört välsmakande tårta. I ROSA såklart. Moa var så nöjd med presenter och smarrig fika med den goda tårtan.
 
Imorgon är det åter igen måndag. Dags för mig att plocka ner min utställning med hantverket som jag haft i 3 veckor på sjukhuset. Om en vecka ska en ny utställning plockas upp i en glasmonter på Oxhagshemmet här i Kalmar. Kul att nå ut till kunder även på detta sättet. Blir oftast nåt litet sålt i alla fall.
 
Håll om varandra och värm varandra nu i höstkylan. Värmande kramar fr Lotta
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Jädrans vilken tårta !!! Har aldrig sett en liknande. Skönt att ha gubben hemma igen. Ja, även om du har fullt upp med att fylla på ditt lager. Han får väl rulla lite kulor också ! Hihi !!Snart ses vi . Ha en fin helg ! Kram Eva

2012-11-03 @ 00:44:42
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: PetterCarin

Nu har jag promenert runt på din blogg och säger bara: Vilka fina saker du gör! och vilken fin idé att göra små tittskåp av burkarna... suveränt! Hade jag bott i närheten hade jag bums inhandlat en vätte!
Ha det så gott och ta hand om varandra!
Kram
Carin

2012-11-04 @ 08:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0