Julkortstillverkning och saknad!!

För snart en vecka sen åkte min sambo på solresa till Gran Canaria. Han ska va där 14 dgr totalt. Jag unnar honom verkligen denna resan, för han gillar solen, värmen, baden, utelivet osv. Jag däremot mår inte så bra av solen och värmen, så valde att stanna hemma. Men oj vad trist det är att vara ensam. Jag har redan vant mig och ha han vid min sida dag ut och dag in. Men visst är det nyttigt och vara ifrån varandra och känna saknaden åxå.
Hoppas kommande vecka kommer gå snabbt. Denna helgen är fullbokad känns det som.
 
Ikväll kusinträff, vilket innebär att ett gäng kusiner kommer till mig för pizza/sallad och massa tjej snack i timmar!! Brukar alltid va skoj när vi ses.
Har packat allt mitt hantverk inför en höstbazar i Torsås på söndag. Men åker neråt (ca 4 mil söderut fr Kalmar) redan imorgon eftermiddag och ställer upp mina saker. Brukar ta drygt 1 timme o plocka upp allt. Mycket små grejer och pill med allt för att få det snyggt. Jag är nog ganska petig åxå :-) ska se inbjudande ut.
 
Några dagar denna veckan har jag ägnat åt julkorts tillverkning. Jag är en glad amatör på det området. Har massa olika papper hemma i olika färger. Samlat på mig div hobbymaterial genom åren, små självhäftande figurer av olika slag t ex. Passar alltid på och köpa efter julen när dom ofta rear sånt.
Här kommer ett axplock av årets julkort som jag säljer:
 
Olika kort med ängla motiv
 
Granna gröna granar...... nää var visst några prickiga och blommiga granar åxå!!!
 
Fantastiska änglar från ett klippark i två olika tappningar!
 
Dessa tokroliga tomtar/vättar ville jag självklart ha med på mina julkort
 
Bokmärken kan man använda till julkorten, härligt gammeldags stuk på dessa!!
 
Till sist kommer här ett foto på en del av den utställning jag har på GR klin,  fd Långvården på sjukhuset i Kalmar. Den utställningen pågår till den 29 okt.
 
Önskar er alla fortsatta sköna soliga dagar, kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Men hallå där.......du gör ju jättefina julkort !!! Och utställningen ser finfin ut. Fick samtal från Ox att jag måste fylla på min utställning med några grejer. Kul när folk gillar det man gör.
Vi kör ner till T lagom så vi hinner packa upp. Inte lätt för Lena att dra iväg för tidigt. Hon har nog en liten "snutta" med sig.Ses där !
Ha en skön, kanske pysslig ensamlördag !! Kram Eva

2012-10-20 @ 10:09:05
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0