Stockholm med mitt hjärta.....

Äntligen kom jag iväg till storstaden Stockholm. Som jag längtat efter att få besöka min son och hans tjej. Dom har snart bott i huvudstaden 1½ år utan att jag besökt dom. Är rätt många mil mellan oss- finns flyg förvisso men kostar en hel del. Nu tog min sambo o jag bilen och drog iväg i onsdags förmiddag. Vi styrde kosan åt norr och bestämde oss för och ta det lugnt och stanna o pausa ofta.

En glasspaus i Västervik och en matpaus i Ringarum blev det, plus en bensträckare i Nyköpingsbro. Det var massa trafik söderut och ju närmre Stockholm vi kom så tätnade trafiken norrut åxå. Tog sin lilla tid o komma fram till Märsta - men till slut så......... oOooohhhh va skönt o va framme äntligen o få krama om Tobbe o Carro.



Vi käkade en smarrig Taco buffé på onsdags kvällen- riktigt mysigt!!

Vi ville självklart se oss en del omkring, så torsdagen åkte vi till Sigtuna. En mysig gammal stad med genuin gammal bebyggelse och en fin Strandpromenad intill Mälarens vatten.



Apoteket i Sigtuna!!



Hela gänget vid kafé Tant Brun - mysig innergård med sagolik miljö



Min underbara son vid strandpromenaden i Sigtuna

Finns ett mysigt café nere vid strandkanten, där åt vi en god lunch ute på bryggan med vågskalpet kluckande mot bryggan. Solen sken och det var ljuvligt skönt. Jag trivdes verkligen och fick nypa mig i armen för att inse att det var på riktigt och inte en dröm!!!
Tyvärr hände lite tråkigheter så vi fick tillbringa 4 timmar på Danderyds akuten, men det ordnar till sig till slut.

Fredagen åkte jag och Bosse omkring lite i Märstas omgivningar. En runda ut till Arlanda - hjälp vad stort allt var där!!! Körde ut på landet och besökte Rosersborgs slott. Pampigt slott och vackra grönskande omgivningar.



Jag och min going Bosse vid Rosersbergs slott




Fredagens middag njöt vi av i köket hemma hos sonen o hans tjej. Karré, klyftpotatis o kall bea sås-mums!!

Lördagens utflykter återkommer jag till i nästa blogg inlägg.

Va rädda om varandra, ha de gutt - Kram Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0