Min första vecka som sambo

För en vecka sedan flyttade Bosse, min andra hälft in till mig o vårt liv under samma tak tog sin början.
Veckan som förflutit har gått jättefort. Vi har haft möbler, kartonger o prylar runt oss överallt känns det som. Lådor har packats upp, saker har slängts ur skåp o lådor, en del grejer skänkts till second hand affären och en hel del förts ner till källarförrådet. Vi gnäller o klagar över trötta o onda kroppar. Men vi klarar det mesta och delar dagarna i bästa samförstånd o skrattar en del åt våra tokiga påhitt emellanåt.



En go o glad Bosse på rastplatsen på väg upp till Kalmar


Två flyttgubbar/killar följde med i lastbilen fr Malmö; Dennis o Niklas



Här i Kalmar väntade ytterligare bärhjälp, Per, Nisse, Robban o Hanna. Undan gick det och tömma
lastbilen. Mycket lastades in i mitt hobbyrum- många kartonger blev det.






Det gick inte att ta ett enda steg in i hobbyrummet. I vilken ände skulle vi börja? Det var bara att spotta i nävarna o sätta fart. Idag finns fortfarande lådor i detta rummet, men man kan gå in där och vända sig om i alla fall. Ett steg i rätt riktning............



Flyttgubbar i fullt språng; Per, Robban, Nisse o Bosse vid entrén där jag o Bosse bor.

Fredag kvällen tillbringade vi tillsammans med våra goe vänner Nisse o Robban på Thai Silk. En god buffé avnjöts under trevliga former- mycke mat och ännu mera mjukglass fyllde våra magar. Jag har även hunnit med en lunch träff med tjej gänget och Bosse varit på jobb intervju samt en info träff på kommunen. Jag trivs som bara den med sambo livet tillsammans med min going Bosse. Livet är ljuvligt!!!



Så gott med buffé ..............

Ha de gott alla goa blogg läsare, kram fr Lyckliga Lotta!!!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej där lyckliga Lotta !!

Jag har tänkt på dig och undrat hur flytten gått. Nu ser jag alla glada på bilderna och läser mellan raderna att det är en lycklig sambo som Bosse flyttat in hos. Hoppas att ert liv tillsammans ska bli fantastiskt. Det är gott att vara två.

Mycket på gång hos mig i dagarna. Temakväll hos Droppen igår, tjejkväll ikväll och Damklubben i Nickebo imorgon. Så mycket brukar jag inte ha. Det har klumpat ihop sig kan man säga.

Hörs snart igen ! Kramar från Eva

2012-03-27 @ 22:26:58
URL: http://evaspysselsida.telia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0