10 dagar kvar

Jag har nedräkning!!! Använder inget måttband o klipper bort 1 cm per dag - ej heller någon kam där man tar bort en liten pigg för var dag. Näää jag bara räknar dagar o timmar i skallen............ om och om igen.
Försöker förbereda mig - men vet ej hur jag kan göra det egentligen.

Dagen D är den 17 mars. Dagen som jag längtat efter o väntat på så länge nu. Dagen då det kommer in en karl i huset igen!!! Vi ska bli sambo!!!  Vi har inte träffats sen i julhelgen och det känns som en evighet sen dess.



Denna långe, goe och glade man ska jag bli sambo med!!

Allt eller nästan allt är förberett här i lägenheten. Mycket har rensats bort, slängt, skänkts eller blivit sålt. Ska bara bli av med en säng och ett soffbord åxå. Sen finns det plats att inreda med Bosses möbler här åxå. Ska bli spännande och se om vår planering håller. Vi har funderat och möblerat i tanken, både en o flera gånger- hoppas det funkar även i verkligheten.

Ska bli så gutt och skingra ensamheten. Är bland det värsta som finns, synnerligen ensamma helger är jobbiga.
Visst har jag familj, släkt o vänner men främst helger vill man inte störa andra utan jag har nog mest varit själv under dom flesta helgerna.



En bild från områdets naturpark och bäcken, brf Bruksgården HSB.

Att göra saker tillsammans är ju betydligt roligare. Vi hoppas på många små utflykter i närområdet. Finns mycke och upptäcka på hemmaplan. Till sommaren blir det mysiga underhållnings kvällar på Larmtorget t ex att se fram emot. 

Jag längtar enormt efter att få åka upp och besöka sonen o hans tjej i Stockholm. Dom har bott där drygt 1 år och jag har fortfarande ej varit hos dom. Förhoppningsvis blir det en bilresa upp till dom under maj månad någon gång.

Tiden går sakta sakta- minut för minut i snigelfart. Men det är väl så när man längtar efter nåt och någon speciell. Livet går in i en ny fas. Nåt bra, nåt positivt. Jag behöver detta nu efter allt tungt o jobbigt jag gått igenom. Tänk vilka vändningar livet kan ta!!!!

Ha de gott alla ni där ute nånstans- va rädda om varandra.
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag tänker verkligen på dig och känner din glädje och förväntan. Jag skulle ha åkt in till dig och det blir säkert så en vacker dag. Det blir så sällan av att fara till stan. Jo egentligen bara på fredagar tillsammans med gubben och handla mat. Den här veckan jobbar han natt och det betyder full rulle på dagarna. Idag har vi räfsat, rensat rabatter och hämtat hem ved. Och tvätten har hängt ute och fladdrat i solen. Fantastiskt efter långa vintern.Imorgon blir det gäster i huset. Roligt !! Kram på dig från Eva

2012-03-12 @ 22:24:03
URL: http://evaspysselsida.telia.com
Postat av: Eva

Jag tänker verkligen på dig och känner din glädje och förväntan. Jag skulle ha åkt in till dig och det blir säkert så en vacker dag. Det blir så sällan av att fara till stan. Jo egentligen bara på fredagar tillsammans med gubben och handla mat. Den här veckan jobbar han natt och det betyder full rulle på dagarna. Idag har vi räfsat, rensat rabatter och hämtat hem ved. Och tvätten har hängt ute och fladdrat i solen. Fantastiskt efter långa vintern.Imorgon blir det gäster i huset. Roligt !! Kram på dig från Eva

2012-03-12 @ 22:24:50
URL: http://evaspysselsida.telia.com
Postat av: Eva

Jag tänker på dig och känner din glädje och förväntan. Det kommer att bli toppen. Kommer in till dig en vacker dag, men mina stadsresor blir färre och färre. Egentligen bara på fredagar då gubben min och jag handlar mat. Den här veckan jobbar han natt och dagarna fylls med allt möjligt....räfsa, rensa rabatter, hämta ved och idag hängde jag ut lakanstvätten att fladdra i vinden. Vilken underbar känsla efter långa vintern.

Kram till dig från Eva

2012-03-12 @ 22:30:04
URL: http://evaspysselsida.telia.com
Postat av: Eva

Nu fick du många kommentarer. Det hände något konstigt, ett felmeddelande så jag skrev om igen. HA HA !!!

2012-03-12 @ 22:32:26
URL: http://evaspysselsida.telia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0