Helgutflykter

Den gånga helgen tog vi bilen och drog iväg på lite trevliga utflykter. I lördags var det Kulturdagen i Mörbylånga på Öland. Har varit där en gång förut och det är lite trivsamt att vandra runt i den grönskande parken och titta på allehanda hantverk, köpa div. ätbart såsom hembakat eller grönsaker,kolla in loppissakerna och se på en del gamla maskiner. Underhållning fr scenen var det åxå och fika fanns att fylla magen med. Var uppehållsväder när vi kom men sedan började det småregna såklart.
 
En hel del folk som besökte parken och kikade och handlade. Vi köpte bröd, lök, godis och lite luffarslöjd
 
 
Här var det tjo och tjim med dragspels musik..........
 
Söndag förmiddag ställde vi kosan söderut mot Blekinge och Kristianopel. Min sambo har tillbringat många semesterdagar i stuga på campingen där under flertalet somrar under uppväxten. Jag dansade ganska mycke på festplatsen Masten i mina yngre dagar. Nu blev det ett kärt återseende av denna mysiga plats. En solig och varm dag var det och en glass vid hamnen och näsorna mot solen var underbart härligt.
 
 
Den fina hamnplanen med mycket folk i rörelse. Båtar kom och la till vid bryggan, havet är så härligt avkopplande att bara sitta och titta ut över. Vi kikade runt i omgivningarna, fanns mycket och se på. Fanns lite hantverk och annat till salu, mysiga små butiker och cafeér och matställen.
 
 
Sån underbar miljö med vacker Rosenbåge. Vi var aldrig o besökte Rosen gården tyvärr. Men fanns mycket rosor i hela Kristianopel tycker jag. Middagen avnjöts på Gästgiveriet i den gamla 1700 tals miljön. Mysigt, bra service och otroligt god mat vi åt. En sån mör fläskfile har jag nog aldrig ätit förut - himmelskt god!!
 
 
Ser kanske inte så märkvärdigt ut, men maten smakade så utsökt gott!!!
 
Vi tog även en runda ner till Torhamn när vi ändå var i krokarna. En mysig liten väg vi åkte. Hade aldrig varit nere vid hamnen där. Var betydligt blåsigare där men härligt med havsluften ändå. En del båtar i hamnen och dom röda fiskebodarna låg på rad. Dansbanan nästan bredvid strandkanten - ja det är en riktig idyll.
 
 
Det blev en helg med mycket intryck och mycket vi såg och upplevde. Jag tog massa foton med min nya kamera som jag fick av min going härom dagen. Är så kul och dokumentera allt som händer och allt underbart jag får vara med om i mitt liv. Är så innerligt tacksam!!!
 
Goa kramen till er alla// Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0