Ska - ska inte..............

Ska jag plocka undan alla julsakerna nu eller vänta lite till? Ska- ska inte!!!!
Är något trött på allt julpynt som stått framme sedan 1a advent. Visst är det nåt visst med ljuset
ute när vi kommit några dagar in på nya året? Jag tycker det blir ett annat ljus ute på nåt sätt.
Och då passar inte alla röda juldukar, tomtar, julkulor o ljusstakar in längre.

Nej då vill jag ha in nya fräscha vår färger i mitt hem. Ljusa fina färger, gärna grönt eller ljunglila.
Gamla gardiner som kommer fram ur gömmorna förvisso, men känns nya o fräacha i köksfönstret.

Och sedan kommer suget efter fräscha krispiga tulpaner........ myyyysss!

Men allt detta är bara tankar än så länge.
För visst är det lite mysigt o tassa upp i tända julgranen än!!! Och ljusstakarna i fönstren ger ett
varmt milt sken under tidiga morgnar o sena kvällar.

Velpotta jag är!! Får se vad som händer under helgen nu.



Så här sätter jag upp dom julkort jag får varje jul. Ett gammalt fönster inköpt
på en loppis för en 50 lapp. Är griffeltavlor istället för fönsterglas. Där brukar jag
skriva liten tanke eller budskap under resten av året. Återkommande ord är:
"Carpe Diem" - "Allting är möjligt" - "Bejaka din lust till livet" - "Glädje" mfl.
Detta bör man påminna sig själv om med jämna mellanrum.




Denna bilden är tagen på mig maj 2011. Håret var borta efter den tuffa cellgifts-
behandlingen. Jag är nog ett levande bevis på att "Allt är möjligt". Idag har jag en
rejäl kalufs med hår på huvudet. Orken återvunnen, men tog tid förstås. Tänk vad livet
kan förändras i olika riktningar. Jag är så tacksam att jag mår så bra som jag gör idag.

Att jag träffat en go kille och ska bli sambo om några månader med honom gör ju livet
verkligen gutt nu. Är så glad och tacksam över att våra vägar möttes. Tur att det finns
dejt sajter!!!!

Önskar er alla goa bloggvänner en riktigt trevlig helg.
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Jag låter mina tomtar stå uppe till Tjugonde Knut men då åker de bort. Det är ju trots allt bara jul en gång om året.

Skönt att du känner att du mår bra just nu...det är en bra början på 2012.

Kram!

2012-01-07 @ 09:14:42
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Eva

Ja här är en til velepotta. Men jag säger som Anne-Lie...tomtarna får stå till tjugondagknut. Jag börjar väl ändå lite smått i veckan. Vilken fräck julkortstavla du har. Den gillar jag. Det gäller att ha ögonen med sig på loppisar.

Tänk vad livet har ändrats för dig !!! Du har varit jädrans så stark. Ett gott tecken för 2012. Kram Eva

2012-01-08 @ 23:15:51
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0