Mitt hobbyrum

Jag har skapat och varit kreativ under många många år. Höll under 10 talet år i planering och genomförande av Reumatiker förenings tillverkning av hantverks alster till vår årliga julmarknad. Mycke jobb med planering och inköp men det roligaste var ju dom trevliga träffarna vi hade varje vecka när vi tillsammans tillverkade massa olika alster. Jag tillverkade även saker hemma under den tiden, men skänkte det till föreningen oftast.

Sen min skilsmässa för 9 år sedan har min tillverkning o hobbande hemma ökat än mer. Började deltaga på en del mindre julmarknader och folk gillade det jag tillverkat. När sen sonen flyttade hemifrån blev ett rum ledigt i lägenheten och jag kunde utöka och sprida ut grejerna samt samla på mig mer material under åren.

Hade först bara nån hylla i ett vitrinskåp i köket med lite material plus en liten rullvagn på hjul som stod i köket där jag satt vid köksbordet och skapade.

Nu gillar jag förvisso att fortfarande sitta vid köksbordet och skapa. I köket är det ljust o fint, kan öppna fönster eller balkongdörr och släppa in luft. Nära till ugnen där jag härdar alla mina tomtar, vättar mm i lera.

Har nu fixat med en hylla till i hobbyrummet och ett skrivbord, rensat igenom dom flesta grejerna och organiserat allt i lådor mm. Tidigare var mitt arbetsbord och golvet belamrat med saker. Saker som ej fick plats nånstans.



Skrivbordet och den gamla hyllan med hobbymaterial i olika plåtlådor




"Nya" hyllan med material i olika plastlådor, hittar lätt här nu!!!




Har även ett vitrinskåp med färdiga alster till påseende för hugade spekulanter.
Är välfyllt som synes!!!!


Tyvärr avtog min skaparlusta efter alla julmarknader jag var med på i höstas. Eftersom jag nästan
uteslutande tillverkar saker med julkänsla ligger verksamheten nere en stor del av året.
Men för att minska arbets belastningen borde jag hålla på under en större del av året.
Måla tavelramar och förbereda vissa andra moment samt pilla ihop små flugsvampar
i lera kan jag ju göra denna årstiden åxå!! Ska eftersöka min kreativa sida nånstans......

Kramar fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Ordning och reda, minsann. Överblick över allt. Vad fint det blev !! Jag log lite för mig själv när jag såg ditt vita skrivbord. Jag har likadant och det är kvar sedan barnen bodde hemma. Man tager vad man haver !! På lördag är det premiär för scrapträffarna i Kalmar. Det ska bli så kul. Ha det gott min vän !! Kram Eva

2012-01-30 @ 12:14:29
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Tobbe

Vilken skillnad ;) fint blev det!! :)

2012-02-06 @ 13:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0