Väntan och längtan

Jag väntar väntar väntar och läääängtar nåt enormt att det ska bli den 17 MARS!!!!!

Det är den dagen min going Bosse kommer med sitt flyttlass från Malmö till mig och
vi ska "slå våra påsar ihop". Vi ska bli sambo!!! Som jag längtar tills det ögonblicket
då flyttbilen stannar utanför mitt trapphus och Bosse o flytthjälps killarna hoppar ur
lastbilen och jag får gå dom till mötes........ Kommer kasta mig rakt i famnen på Bosse,
vi har då inte setts på nästan 3 mån.

Våra 2 hem ska bli 1. Blir mycke pusslande med möbler och prylar hit och dit för att
det ska få plats. En del har redan säljts eller skänkts bort. Annat kommer förvaras i
förråd eller hamna på återvinningen.

Kommer bli en period av flyttkartonger o saker överallt innan allt kommer i ordning.
Men det kommer bli såååå bra. Vi har mätt och planerat och diskuterat i timmar i
telefon hur vi ska ordna allt. Så vi är väl förberedda.



Vår första kontakt var i april 2011 på en dejtsida. Jag läste Bosses profilsida
och fastnade för hans beskrivning av sig själv. Jag skickade ett mail och hoppades
på ett svar. Jodå det kom ett trevligt svar tillbaka. Blev några mail o sen chatt och
plötsligt några dagar senare hade vi bytt telefonnummer och sen dess har vi haft
många långa samtal och på den vägen blev det :-)

I maj 2011 träffades vi första gången under en helg. Superfint väder hade vi så blev en
tur till Öland - där Bosse hade varit förvisso men var länge sen.



Lerkaka kvarnrad på östra Öland. Bosse är kvarn kungen!!

Under semestern var Bosse hos mig i närmare 10 dagar. Lite prövning att bo och samsas
under samma tak :-) Det gick kanonbra. Vi hade många goa trevliga dagar tillsammans.
Upplevde mycke skoj tillsammans: bra underhållning på Larmtorget, besök hos goda vänner,
trevlig kväll med god mat tillsammans med mina släktningar, ännu en Ölandsutflykt där
vi åt Lufsa-Ölands 2a nationalrätt efter kroppkakor, flertalet goda grillkvällar på altanen
plus massa annat skoj.



Vi har träffats ungefär en helg i månaden, men nu är det ett bra tag sen sist vi sågs.
Det var under julhelgen. Snart 1½ månad sen. Och det dröjer lika länge till tyvärr.
Men den som väntar på nåt gott kan vänta länge........ heter det visst!!!

Jag ser med glädje och tacksamhet emot att få dela mitt liv med Bosse. Efter en hel
del av år med ensamhet (jo jag har familjen o många goa vänner runt mig) ska det
bli enormt kul att dela både vardag och helg med en go partner. Vi har samma goa
humor så mycke skratt och tokigheter lär det bli :-)

Inte kunde jag tro för 1 år sedan när jag var däckad av cellgifter och ständiga infektioner
att jag idag har en go, snäll, glad o omtänksam kille i mitt liv som snart snart ska bo
tillsammans med mig under samma tak och dela sitt liv tillsammans med mig. Men så kan
det gå och det är jag så innerligt tacksam över. Ur nåt jobbigt krisartat kan det komma
nåt riktigt riktigt gott. Det går att resa sig även om jag var nerklubbad för räkning!!

Bosse tack för att du finns, älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Carina

Lycka till båda två :-) kram

2012-02-06 @ 15:28:45
Postat av: Eva

Önskar er all LYCKA till med ert liv tillsammans. Jag vet hur mycket du har längtat.

Ja Lotta det var en trevlig scrapträff. Och intensiv. Jag var rätt så trött när jag kom hem. Jättebra att vara förberedd. Annars virrar man nog runt. På torsdag ska Ajax opereras. Han har en tumör på ögonlocket, tror de. En stor bula. Först sa de att det var en inflammerad talgkörtel. När den inte gick ner med antibiotika säger de att det är en tumör. Vi väljer att operera bort den. Håll tummarna. Skriv inte i min blogg om detta.

Ha det gott !! Kram Eva

2012-02-07 @ 23:13:04
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: hanna

tack detsamma vi ska försöka ha så kul som möjligt.

2012-02-13 @ 13:48:38
URL: http://haag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0