Mycket gutt......

Helgen bjöd på mycket gutt!!!
I fredags samlades det goa kusingänget igen. Vi försöker träffas ungefär varannan månad under lite
enkla former. Oftast beställer vi pizza, sallad el nåt annat från en närliggande pizzeria. Lite olika
beroende på hos vem vi är hos.

Denna kvällen var vi i Lindsdal. 6 kvinnor, tillika kusiner träffas och pratar om allt mellan himmel
och jord. Mycke snack blir det o timmarna bara flyger iväg. Lite fika med kladdkaka o en god kopp
te blev det åxå under timmarnas lopp. Kl 1 på natten var jag hemma, nöjd trött o glad!!!

Igår söndag blev jag bortbjuden på middag till kära goa släktingar, min farbror o hans kvinna.
Hämtade upp min mamma som åxå var medbjuden. God mat o fika bjöds det på och timmarna
sprang iväg även denna dag. Vi kikade på gamla släktfoton från min farfar o farmor och från tiden
när mina föräldrar var unga. Min farbror släktforskar en del och hade en massa information om släkten
bakåt i tiden. Mycke roligt o se o höra om sitt eget arv o familje historia.

Idag väntar jag på goa vänner som ska dyka upp hos mig och fira min kommande födelsedag några
dagar för tidigt. Ska bli skoj och ses igen. Jag gör det enkelt för mig och köper hem en färdig smörgås
tårta som vi kan gotta oss med.



Imorgon är det ALLA HJÄRTANS DAG, men mitt hjärta är inte hos mig då tyvärr. Inte nån av mina Hjärtegull....
Sonen är ju i Stockholm och "gubben min" är än så länge kvar i Malmö. Men om drygt 1 månad är han här
hos mig och sen släpper jag honom inte :-)

Önskar er alla en Hjärtligt god Alla Hjärtans Dag imorgon.
Hjärtekram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Oj vad du har festat. Roligt att ha sådana träffar, babbel, mys och gott att äta.Här blir det inga kusinträffar. Vi är så liten släkt. Har en kusin i Skåne och två i Stockholm. men vi träffas lite då och då. Jaså du fyller år nu i dagarna. Då får jag gratulera så hjärtligt !!!Hoppas du får en toppen- dag. Ska ta en sväng till stan och dig när Ajax kan vara ute i hundgården igen. Han har tratt runt huvudet och klarar inte luckan där ute nu. Han kan ju fastna. När de har tagit stygnen om någon vecka får han slippa den. Det var en gullig tavla med hjärtat på. Skickar en extra kram till dig denna hjärtedag. //Eva

2012-02-13 @ 22:37:24
URL: http://evaspysselsida.telia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0