Idétorka

Inte lätt alla gånger och hitta uppslag vad jag ska skriva om här på bloggen.
Händer inte så mycket i mitt liv just nu och den kreativa skapande sidan av mitt liv är totalt lagt på is.
Finner ingen skaparlust nånstans till att göra nåt, även om jag kunde förberett och gjort en del målarjobb och småpyssel som skulle underlätta för mig när hösten och alla utställningar o julmarknader kommer.

Har dock blivit av med en del möbler inför samboskapet med min going. Det behövs plats för hans möbler och saker så en del säljs, skänks eller slängs för att frigöra plats.
Ett vitrinskåp sålde jag till en glad tjej som ska måla det shabby vitt - blir säkert jättesnyggt. Min stora tunga bäddsoffa fick min kusin ta hand om till deras sommarhus. En säng ska söderut till ett barnrum osv.........

Återstår att bli av med ett soffbord och sen ska min mormors lilla pelarbord o 2 stolar flyttas upp till Karlstad. Men det stannar inom familjen, min systerson o hans tjej som gärna vill äga detta fina möblemang.

Bosse och jag kommer garanterat få sortera ut mycket grejer framöver, särskilt köks grejer som vi har dubbelt av. Tur man skänka grejer till Stadsmissionen eller Röda Korset el dyl. Då kommer grejerna till nytta i någon annans hem istället. Eller säljer man grejer på loppis. Jag har sålt en hel del på en loppis sida på Facebook, har gått riktigt bra faktiskt. Några små slantar blir det i alla fall.



Denna tavla hittade en ny ägare t ex. För det facila priset av 30 kr!!!

Själv så brottas jag med en ilsken svampinfektion i ena ljumsken. Att det kan göra så vansinnigt ont. Men när huden flagnat bort och är ilsket rött med klåda - så gör det ont. Svårt och sitta och svårt och gå!!! Inget skoj alls, jag är lite gnällig nu.......... Men med salva mot svamp ska det väl ordna till sig- även om det kommer ta tid.



Här är det åxå svamp!!! Dock ej såna jag har i ljumsken hahaha!!

Vilken tur att jag har humor och kan skoja friskt och skratta gott ibland. Det hjälper mig många gånger när värken sätter in i lederna och livet känns allmännt tungt. "Ett gott skratt förlänger livet" heter det ju och det är minsann sant.

Snart är februari månad slut och vi går in i mars. Gissa vilket datum jag fokuserar på i mars??? Jo stora-flytta-ihop-dagen 17 mars. LÄNGTAR MASSOR.

kRAMAR TILL ER ALLA// Lotta

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Ibland försvinner inspirationen och det är ju inte så roligt att pyssla med tomtar nu när det strax är vår.

Hoppas du slipper din svampinfektion snart, det är så jobbigt när det kliar och svider.

Den lila tavlan var snygg, tycker jag.

Kram!

2012-02-27 @ 17:59:18
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0