Sista julmarknaden för i år

Så har vi varit iväg på den sista julmarknaden för detta året. Känns alltid lika tomt när det är över. Förväntningar byggs upp under hela hösten medan jag tillverkar och kläcker några nya ideér. Hur ska det bli, kommer det säljas nåt, blir det mycket folk osv. Denna hösten har ju min sambo varit ute på en del julmarknader tillsammans med mig. Varit kanon skönt med hans hjälp vid min sida. Han har burit och kånkat på lådor och div grejer, fyllt och tömt bilen flera gånger om. Hjälpt till att ställa upp och ta ner utställningar och sålt mitt hantverk tillsammans med mig. Vi har varit ett bra team tycker jag.
 
Årets sista julmarknad var i Bjursnäs Bygdegård lördag och söndag 8-9 dec. Den lokala idrottsföreningen står som arrangör. Försäljare finns både utomhus, på verandan men framför allt inne i bygdegården. Vi blev anvisad ny plats detta året. Tyckte inte först att det blev bra- men med facit i hand var det helt okey- med mina kompisar Annika o Gunilla intill.
 
Här är vi; sambon och jag bakom mitt försäljningsbord. I förgrunden är Annikas mumsiga hemkokta konfektyrer.
 
En närbild på en del av mina alster. Vättar o tomtar på björkbit är populära. Mina hjärt tavlor likaså. Stora tändsticks askar med egengjorda tomtar har jag sålt en hel del åxå.
 
En fiffig lösning!! Galleri pinne....... Träpinnen är fastsatt i en julgransfot, kan hänga 5-6 tavlor här och den tar inte mycket plats. Kanongrej- idé fr mig och sambon fixade till den på ett bra sätt. Flirtkulor skyddar spikarna när det inte hänger tavlor på pinnen.
 
Maria med dotter hade gjort mycket fina saker. Den virkade krubban och lucia följet är jättefina. Scrappade kort och tändsticks askar, ljuspåsar, virkat o sydda alster - ja här fanns mycket välgjorda klappar.
 
Gunillas fina mysiga får tavlor. Hon sålde massor av sina gråa tomtar och vättar åxå.
 
Susanne Billmark med sitt fina hantverk i olika metoder. Mycket tovat, återbrukat och fina smycken.
 
Även tomten kom på besök båda dagarna, barnen fick lämna sina önskelistor.
 
En trivsam julmarknad men tyvärr färre besökare i år. Konkurrensen från andra julmarknader är stor. Vädret var inte helt ok- snöade och var kallt. Många saknade dock lucia tåget med barn som brukade deltaga förr om åren, likaså musikunderhållning fr scenen. Sånt drar alltid folk.
Nu tillbringar jag dagarna vid köksbordet och tillverkar julkort som ska skickas till nära och kära.
 
Ha en fortsatt lugn och skön december, det blir julhelg ändå!!
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Det ser jättetrivsamt ut vid ert bord som vanligt !!! Synd att besökarna minskar. Det var likadant i Borgholm. Vi var där med son och sonhustru, ja du vet, och då gick strömmen och därmed folket. Det var synd om alla utställare. Tog 2 timmar innan ljuset kom tillbaka.
Här är massor med snö och halt ...mannen snöslungar och jag går inte ut mer än nödvändigt. Kram Eva

2012-12-11 @ 16:01:08
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Jennie Bertilsson

ser mysigt ut, kul å ha med sambon oxå. Förstår att det kan kännas tomt efter alla marknader och allt som varit. Ha det så bra. Kram Jennie

Postat av: PetterCarin

Så mysigt det ser ut med er två! Och så trevligt att få kika på allt fint som fanns till försäljning.

Ska själv sälja på Julmarknaden här i Horred idag, tyvärr är det busväder så kanske det inte kommer mycket folk... stormar och snöar, tur att vi bor nära bygdegården.
Har suttit och gjort julkort hela veckan, vill nog inte se ett sådant på länge efter jul....säger jag nu men vet hur det blir.
Ha de så gott, ta hand om er!
Kram
Carin

2012-12-15 @ 05:31:59
Postat av: Maidi

Ja, jag förstår att det känns tomt nu när julmarknaderna är över. Dina ljuvliga tomtar pryder nog många hem där ute nu..

Kram Maidi

2012-12-18 @ 15:14:21
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0