Årets sista blogg inlägg

Förkylningen har fortfarande min kropp i sitt grepp. En evig hosta som ej vill ge vika. Kommer nog bli långdraget detta tyvärr, suck!! Tar på krafterna.
 
Men nu lite positiva händelser; min son med flickvän var hemma i trakterna i några dagar. Dom landade hos oss sent på Annandag Jul efter en jobbig mörker körning från huvudstaden. Jag hade bett sonen om hjälp med att inhandla en surfplatta till mig. Det var fler än vi som var ute i samma ärende i elektronik butikerna under torsdagen. Hjälp vad mycket folk!!! Men det blev en surfplatta till slut efter mycket funderande om vilken sort och prisklass och storlek jag skulle ha. Sen ska man lära sig hantera den åxå. Teknisk idiot är jag väl inte direkt men något trögfattad kanske hehehe. Åja jag kämpade på bra och laddade hem en del nödvändiga appar.
 
Sonen o hans flickvän och jag som kliar mig i skallen av huvudbry :-)
 
Vi åt en god lunch hos mamma allihop och det var trevligt. Mamma fick julklapp av Tobbe o Carro åxå.
Kvällen tillbringade vi i Nybro med sonens pappa o hans tjej. Mycket vällagad o god julmat bjöds det på. Och trevlig samvaro med lite julklappsbyten blev det.
 
Fina Caroline och min son Tobias hugger in på den goda maten.
 
Ägg och sill och massa annat gottigt - det är livet det!!!
 
Höll på och glömma att vi var på den traditionella julkonserten i Algutsrums kyrka på Annandag Jul. Lasse Trofast med orkester sjöng och spelade finstämda jullåtar som vanligt. Lasses ljuva stämma fyllde kyrkan till sista platsen. En lugn rofylld stund som vi inte får missa.
 
En ung tjej Frida Karlsson sjöng några låtar tillsammans med orkestern, hon har en ljuvlig röst.
 
År 2012 börjar gå mot sitt slut. Ett nytt år väntar bakom kröken. Helt nya 365 fräscha dagar att fylla med bra innehåll. För livet blir ju precis så som man gör det till.
Mitt 2012 blev ett förändringarnas år då jag blev sambo med min Bosse. I mars kom han med sitt bohag från Malmö och flyttade in hos mig. Vi trivs bra i varandras sällskap och har kul ihop för mesta. En del bohag har blivit utbytt och viss ommöblering har såklart skett. En stor förändring blev även med inglasningen av balkongen. Ett skönt extra rum att kunna nyttja tidiga vår dagar eller sena höst dagar.
 
Vi ser fram emot 2013 och allt vad det har med sig. Jag önskar er alla goa bloggläsare ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2013.  Kram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Jennies

Låter som härliga dagar. God fortsättning önskar jag. Kram

Postat av: Eva

Så roligt att sonen och hans flickvän kom hem i jul. Det är underbart när man kan vara tillsammans när det är en sådan helg.Ni såg ut att må gott. Julkonserter gillar jag. Och Lasse Trofast är en toppenartist.
Ha det gott !
Kram Eva

2013-01-02 @ 19:25:30
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: PetterCarin

Så besvärligt med en sådan förkylning, vet själv hur tröttkörd man blir av hosta, hoppas att du blir av med den snart....

Låter tekniskt med surfplatta men det lär du dig nog snabbt.

Hoppas 2013 blir ett bra år för oss alla runt om i världen fast man tvivlar när man ser på nyheterna.

Ha det så gott, Kram och hälsa smbon.
Carin

2013-01-03 @ 17:06:35
Postat av: Maidi

Önskar dig en riktigt God fortsättning på det nya året..

Kram Maidi

2013-01-07 @ 18:58:33
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0