Läkarbesök och livet rullar på........

I tisdags 21 aug hade jag återbesök åter igen på gyn mott på sjukhuset efter min genomgångna cancer. Det är nu snart 2 år sedan min äggstockscancer upptäcktes. Jag opererades i okt 2010 och fick därefter 6 st cytostatika behandlingar. Jag ska under totalt 5 år gå på regelbundna kontroller hos läkare. Nu går jag var 4e månad på kontroll och det är lika nervpirrande varenda gång. Jag är verkligen skit nervös över att dom ska hitta nåt nytt skit som inte ska finnas i min kropp. CANCER är det jävligaste jag vet!!! Detta monster som fullständigt kan överta en människas liv och ödelägga hela tillvaron för den sjuke men även för anhöriga. Usch o fy säger jag bara.
 
Jag har en lugn och bra kvinnlig läkare som inger mig lugn åxå. Så undersökningen gick bra och allt ser bra ut. Ja allt utom dom lätta cellförändringar på livmoders halsen som funnits där senaste året. Det blev bestämt en operations tid för borttagning av dessa cellförändringar, vill liksom inte ha dom där. Det kan i värsta fall utvecklas till en livmodershals cancer i längden. 25 sept blir ingreppet.
 
Jag hade sambon med mig till sjukhuset. En trygg stabil person vid min sida. Jag är mest tyst när jag är så nervös. Men det var med lätta steg vi gick därifrån. Resten av dagen var jag helt slut. Tömd på all energi. Blir en sån känslo urladdning.
 
Idag lördág fick vi vetskap om att det var Lindsdals dagen så vi styrde kosan norröver. En hel del folk i omlopp och lite olika aktiviteter; lotterier, loppis, demonstrationer och information av div produkter, hantverk, underhållning mm.
Min vän Eva var där med sina scrappade alster. Så mycket fint hon hade på sitt försäljnings bord.
 
 
 
Mycket folk på torget vid ICA Magneten. Barnen väntade ivrigt på det stundade godis regnet!!
Mörka moln hotade runt omkring. Skulle regnet börja falla?
 
Vi åkte vidare mot Kläckeberga Lantcafé- ett av våra smultronställen vi gärna återvänder till då och då. Vi hann precis in genom dörrarna då himmelen öppnade sig och regnet vräkte ner. Tur vi hade bestämt oss för att fika inomhus idag. Alltid svårt och välja bland allt gott som finns på cafeét. Jag kände för en macka och så blev det. Plus en sötsak!!
 
 
Baguette med kyckling, bacon och guacamole!! Plus en chokladboll till efterrätt :-)
 
Sambon valde nåt sött och gott!! Citronpaj med grädde....... Tänk vad livet är härligt :-D
 
Regnet fortsätter strila utanför mitt köksfönster. Blir en lugn innedag resten av dagen. Väntas lite fika gäster så blir ännu en chans till fika idag. Vilken tur jag köpte några vaniljbullar ute i Lindsdal........
 
Go fika kram fr Lotta- ha det bäst!!

Kommentarer
Postat av: Inga

Så skönt att läkarbesöket gick bra....förstår att du är trött efteråt....spännigen tär på kraften. Bra att du har ett fin stöd.
Fikat ser gott ut.
Kram Inga

2012-08-25 @ 16:33:21
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie

Så skönt att läkarbesöket gick bra, tryggt att ha någon med sig på jobbiga läkarbesök. Eva är duktig med sina scraapsaker..och du är lika duktig med dina lersaker, dina pepparkaksgubbar är så söta.
Kram!

2012-08-25 @ 21:41:47
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Eva

Vad roligt att du tog kort på Lindsdalsdagen. Det tänkte jag inte på. Vilken fart det blev där efter regnskuren...fullt med folk.Så försäljningen gick jättebra.Det är ju roligt när ens saker är uppskattade. Jag hoppas att du inte har något emot att jag kopierar bilden.
Ha det så trevligt i Skåne. Och kör försiktigt.
Kram Eva

2012-08-30 @ 22:47:03
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0