Besök och annat skoj

Så vart det dags för ännu ett besök från Skåne. Min sambos andra syster med kille kom till oss och övernattade innan deras fortsatta färd och semester på Ölands norra del. Onsdagskvällen bjöd på rätt fint väder, blåsigt var det men är det ju ofta i vår stad. Efter en fika på altanen och husesyn av vårt boende och omgivningarna drog vi in till city. En bit mat på Thai Silk är alltid gott och så fick det bli.
Sedan en tur till Gästhamnen där bugg kvällen pågick för fullt. Träffade sonen med flickvän och min ex make med sambo, satt tillsammans med dom på bryggan och kikade på folkvimlet och alla duktiga dansare som virvlade förbi.
Fick även bli en liten rundtur med bil för att visa olika delar av vår vackra stad.
 
 
Frukost på vår altan med Skånebesöket. Vovvarna Vilma o Tintin var åxå med såklart.
 
I flera år har det spelats sommarteater i Bastionen i Kalmar. En lummig grönskande plats precis intill stadsmuren. Jag har velat gå o se sommarens fars som handlar om livet på en camping. Många bra lokala skådespelare som aktörer på scenen. I fredagskväll var det dags!! Kvällen var ljummen och skön, biljetter inhandlades, stolsdynor medtogs och sen var det dags. Så otroligt många glada sköna skratt det blev. Fantastiskt roligt var det. Bäckis och Co heter farsen. Verkligen sevärd tycker jag.
 
 
Lördagkvällen tog vi en tur till Öland. Kikade på lite olika ställen där inte min sambo varit förut. Badviken nere i Ekerum t ex. Blev en god glass i Borgholm, där vi satt o kikade på folkvimlet på Storgatan. Mycket folk på uteserveringarna denna sköna kväll. På hemvägen körde vi ner till St Rör och hamnen där. Solen var på nedgång och det var så vackert!!! Jag älskar solnedgångar när himlen färgas i olika orange nyanser............
 
Lite vilda blommor i vägkanten och en sol på väg ner..........
 
Jag hade turen på min sida och vann överraskande nog 2 biljetter till teatern på Krusenstiernska gården. Biljetterna var till sommarens sista föreställning den 5 aug. Vi hade sett teatern tidigare i sommar men självklart tackar man JA till vinsten och ser den igen. Och jovisst var den lika bra denna gången; Hjälten från Kalmarsund med Robert Gustavsson, Susanne Reuter, Per Eggers och Ewa Roos mfl. Robert G spelade ut hela sitt komiska register såklart. Den mannen har en otrolig kropps mimik. Tyvärr kom det lite regn i andra akten, men det gick bra ändå. Skratten gjorde att vi glömde bort regndropparna som föll.
 
Nog har det varit mycket som händer i vårt liv men det är bara skoj. Finns massa tid för vila och lugna stunder åxå. Jag behöver återhämtning emellanåt för att orka med. Vissa dagar har jag mer värk och stelhet i kroppen men då medicinerar jag lite mer och vilar lite mer. Man får passa på och njuta av det roliga och sköna i livet. Tids nog kommer hösten och vintern och då blir det mera "hemma-sittande". Fast då läggs energin på tomte tillverkningen såklart. Har ännu ej börjat tillverka något till dom kommande utställningarna och julmarknaderna. Men det hinns med senare.
 
Ha de gott alla goingar!! Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Helena / Bara en kaka till

Hej Lotta! Vad kul att du också bor i trakterna! Det är alltid roligt att läsa om ställen man känner igen och har varit på. :-) Kram!

2012-08-09 @ 19:58:26
URL: http://www.baraenkakatill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0