Utflykt i det gröna

Under några dagar har vi besök av min sambos kära syster o hennes rara hund Salza. Alltid kul och träffas och få umgås under några trevliga dagar. Självklart vill vi se oss omkring och även unna oss att äta gott!! En grekisk buffé är alltid gott......



Jag och Carina äter av den goda maten, mmmmm för tzatzikin!!!

En utflykt till Öland är ju nästan ett måste. Uppehållsväder, lite sol men rätt blåsigt- men vi styrde kosan mot ön. Ett fika besök på Gårdby kafé o lanthandel var ett önskemål. Oj oj vad grejer där finns o kika på. Vill ha vill ha vill ha!!! Mycke ätbart gott o mycke fina inrednings prylar.



Nostalgi med minnen från barndomens tablett askar.

Fikamiljön är helt underbar. Man kan välja att sitta inomhus i affärshuset, ute i trädgården eller i Glashuset. Vi valde Glashuset...... oj vilken mysig plats. Inrett i shabby stil med mycket slitet o nött, mycke skira tunna spets gardiner, zink prylar o ja gud vet vad- men mysfaktorn är hög, jättehög. Som vi njöt av den goda smarriga fikan.






Om jag hade haft obegränsat med pengar hade jag nog handlat mycke mycke här. Gillar inrednings stilen o alla fina hushålls saker jättemycket. Fina änglar och den bond romantiska stilen!!





Självklart blev det en tur ner till Bläsinge- denna vackra plats på östra sidan av Öland.



Jag och min going på stranden i Bläsinge, mysigt i snålblåsten!!

Önskar er alla blogg läsare en trevlig helg, kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken trevlig utfärd ni har gjort. Gårdby café är helt underbar !! Ha en fortsatt härlig helg. Kram Eva

2012-04-30 @ 23:01:38
URL: http://evaspysselsida.telia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0