Mysig Ölands utflykt i vårsolen

I torsdags åkte sambon o jag en tur över bron till det vårfagra Öland. Solen sken från en knallblå himmel.
Inte så varmt i luften så vinterjackan fick minsann vara på. Vi styrde kosan mor östra sidan av Öland, till Gårdby. Har länge velat åka till ett omtalat och välbesökt kafé där; Gårdby Kafé och Lanthandel.






Mysig gammeldags inredning finns här massor av




Massa gott att välja mellan, goda mackor och hembakade kakor i mängder



Mysig lite gammeldags/shabby inredning i kafé delen. Mycke fina inrednings
detaljer till salu. En fröjd för själen och sitta här o fika med glatt sällskap.




Hur vackert är inte ett tallriksställ med underbara tallrikar o en tekanna!!!! Me like



Hyllorna i lanthandeln fulla med godsaker att handla..........



Undrar just vad detta är för nåt? En låda i en gammal köpmansdisk som jag drog ut. Härligt nötta skålformade fack.........



Givetvis svängde vi ner en runda till vackra underbara Bläsinge hamn när vi ändå var i närheten. Underbart med havsluften o doft av tång. Himmel och hav i underbara blå nyanser. Visst är livet härligt och leva!!!

Min son är hemma på besök under helgen, så blir massa mys tillsammans och en hel del gott att äta såklart. Jag hoppas vi ska hinna med några parti Skip-bo åxå- detta roliga vanebildande kortspel!!!

Önskar er alla en riktigt GO OCH GLAD PÅSK HELG!!!!
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Anita johansson

Go och GLAD PÅSK själv vännen!

Bamsekramar Anita

2012-04-07 @ 19:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0