Mini weekend i Malmö

Min käre sambo och jag styrde kosan söderut för en liten mini weekend i Malmö. Vi behövde båda komma iväg hemifrån och vila upp oss efter allt stök med flytten.
Det är otroligt länge sen jag var iväg på liten semester och dessutom bodde på hotell, så jag såg fram emot vår resa. Vi skulle alltså till Bosses fd hemstad Malmö - han har inte heller bott på hotell i sin egen hemstad förut. Men nu är hans lägenhät där såld, så vi bokade in oss på Best Western Hotell Jägersro.



Välkomnande o vacker entré på hotellet, bra service, otroligt sköna sängar, stora rymliga rum o vilken frukost buffé!!!! Vi baxnade av allt som var uppdukat på frukostbuffén. Vi åt riktiga långfrukostar och njöt massor!!!
Så här kunde en frukost a la Lotta se ut:



För att jag skulle veta vart jag befann mig- så pekade Bosse klart och tydligt på kartan var vi var................ Här precis här är vi älskling hahaha :-)




Jag blev guidad runt i Malmö av Bosse. Han har tillbringat 51 år av sitt liv i den staden o kan den innan och utan. Givetvis ville jag se Öresundsbron, så vi körde ut till utsiktsplatsen. Det var ett grått Öresund så sikten var inte den bästa.




Såg även Turning Torso på långt avstånd men åxå väldigt nära. Tog en närbild på tornet från gatan direkt nedanför tornet;



Häftigt värre!!!

Träffade Bosses systrar för första gången. Blev ett kärt möte och en mycket trevlig kväll med god mat och härligt umgänge. Hoppas vi kommer träffas snart igen. Tur dock att vi kan hålla kontakt via chatt och tele.

Shopping stod självklart på vårt schema åxå. För mig var en tur till Panduro nummer 1. Vi var på Panduro Outlet som dock inte hade så mycket som tilltalade mig. Blev lite designark o lite annat smått. Ikea fick ett besök av oss och lite grejer inhandlades till lägenheten. Lite gott ätbart följde med oss hem, bl a äkta skånsk Spettekaka. Älskar denna skånska specialitet. Ska bjuda på Spettekaka när det vankas födelsedag nu i halva april.



Vi hade riktigt trevligt ihop på vår lilla tripp. Humor har vi båda, så mycket skratt och trams blir det alltid. Vi var även och kikade till Bosses lägenhet, där han bodde innan sin flytt till mig i Kalmar. Nu stod lägenheten tom och det var första gången jag såg hans lägenhet "live". Detta foto nedan är taget utanför hans lägenhet:



Ha de gott alla goa bloggläsare, kramis fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Carina

Så fint skrivet :-) du e så duktig <3

2012-04-01 @ 19:14:55
Postat av: Eva

Vad roligt att du fick en guidad tur i Malmö. Det är ju min hemstad också. Fast det är länge sedan jag bodde där. Kände genast igen hotellet, för där brukar vi också bo .Det ligger så smidigt till och sen tar man bara bussen in till centrum. Vi har hittat en liten gullig grekisk restaurang på S Förstadsgatan där vi brukar äta.

Ha det nu så härligt i påskhelgen med mys och go´ mat . Glad Påsk önskar Eva

2012-04-04 @ 22:39:25
URL: http://evaspysselsida.telia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0