Tillverkning pågår................

1 september idag och höstmånaden har börjat. Men visst vi väl behålla solen o värmen ett tag till?

Idag vaknade min kreativitet lite efter en lång tids frånvaro. Har visserligen målat lite formar i sommar, sittandes under parasollet på altanen. Likaså har några tavelramar blivit målade i vitt.......... men det var allt. Tills idag;

Vad är då detta????



Jo jag plockade fram Fimo lera och Cernit lera och fick sån lust att börja tillverka vättar och tomtar.
Det var bara och börja rulla kulor, njaaa så lätt var det inte. Leran hade torkat och hårdnat en del
så fick värma min vetedyna i micron och sen lägga leran på den varma dynan för att den skulle mjukna.

Sen gick jag loss o började göra kroppar och luvor i olika färger och utförande.
Därefter ska det vita tomte skägget göras av mindre kulor vit lera. Näsorna är pyttesmå och pilliga och
rulla- men oj va skoj och se vättarna och tomtarna växa fram alltmer.



Här lite blandade kulörer på luvorna.



Tre goa glada jul tomtar, ca 5 cm höga

Har tillverkat denna modell på ler tomtar i många många år. Jag monterar dom på olika sätt i tittskåp bl a.
Funderar i år på att sälja dom styckvis i några olika storlekar. Många efterfrågar nämligen dessa tomtar till
sina egna jul landskap som byggs upp i en del hem. Har redan några julmarknader inplanerade och det ska
bli trevligt och komma iväg och förhoppningsvis få sälja lite.



Här står vi tillsammans!! Dagens tillverkning av tomtar och vättar.

Snart är det jul igen - tiden går fort. GOD JUL

Kommentarer
Postat av: Terese

Hej! Jag undrar vart man kan köpa dina tomtar och vättar. Jag är intresserad av en tomte/vätte som är 2-3cm höga. Mvh Terese

2011-11-10 @ 08:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0