Efterkontroll nr 2

Härom dagen var det så dags för efterkontroll nr 2 på gyn klin på sjukhuset i Kalmar.
Jag har varit såååå nervös och nojig inför detta besöket. Är livrädd för att läkarna ska upptäcka
ny cancer nånstans i min kropp. Jag ska ju tydligen drabbas av alla möjliga sjukdomar och besvär.

Så fort jag kännt lite magvärk eller nåt annat "konstigt" tror jag ibland det värsta. Jag går inte
omkring och är orolig varje timme-varje dag, men oros tankarna kommer då och då. Och i
synnerhet när jag närmar mig en efter kontroll.

Tack och lov fick jag en morgontid denna gången. Så ingen lång väntan med stor fruktan över besked.
Min läkare är en väldigt lugn och förstående man, han sa att det är normalt att vara rädd för det okända.

Allt såg bra ut på ultraljud och övrig undersökning. Enda oros momentet är lätta cell förändringar på
livmodershalsen, men nya prover togs. Avvaktar provsvaret- så får vi se vad som händer framöver.

Nu är det 4 mån till nästa kontroll. Skönt att kunna andas ut nu och försöker tänka positivt och leva livet
fullt ut och må gott.



Njuter av tiden tillsammans med min going - är så glad över att vi fann
varandra och trivs så bra tillsammans. Puss mitt hjärtegull <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0