Underbara höst o Skördefest

Sista helgen i sept/början på okt bjöd på riktigt fint höstväder eller snarare sommar värme.
Hela helgen var det stor feststämning över hela Öland. Skördefesten firade 15 år med mängder
aktiviteter och happenings precis överallt, i varje liten by hände det något.

Vi, jag och min min going Bosse drog iväg med bilen i fredags kväll för att uppleva en liten del
av Konstnatten under mörka fredags timmar. En magisk stämning var det under natten med
alla pumpor, marschaller och övrig belysning.

Vi styrde kosan söderut - ner till parken i Mörbylånga. Trafiken var riktig tät vill jag lova, gällde
att ta det lugnt på vägarna.



Väderkvarn av äpplen i Parken Mörbylånga


Vi inhandlade lite saft, marmelad, rökt korv och lite gott i gott godis :-O
Nästa stopp blev Örtagården i St Frö. Så mycket folk det var där!!! Men
mysig stämning o fint att kika på. Blev så förtjust i betong sakerna som
ställdes ut där.



Fina lite ovanliga saker i betong, gillade båtarna på armerings pinne
med "rostigt segel".



Ett besök på Eriksöre bygata är ett måste under Skördefesten. Där finns så
mycket att se och uppleva. Otroligt mycket fint hantverk, mycke mat och pumpor
i mängder. Timmarna liksom försvann medan vi kikade runt och insöp den mysiga
härliga höst stämningen i den ljumma kvällen.



Vy från Eriksöre Bygata




Roliga pumpor!!!



Fint hantverk, tomten och min going Bosse. Visst är dom söta???

Även lördagen tillbringade vi på solen o vindarnas ö. Fler bilder kommer.............
Är så tacksam över att jag hade orken att tillsammans med Bosse åka runt
och få uppleva allt det fina tillsammans med honom. Tack min going!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0