Liten mysig julmarknad

I söndags deltog jag o flera andra trevliga utställare på den lilla mysiga julmarknaden
i Kåremo Bygdegård, några mil norr om Kalmar. Den lokala fotbolls klubben arrangerade
julmarknaden. Alla folk i byn o dess närhet gick man ur huse, för det kom mycke folk och
det är ju alltid skoj.

Glögg o julfika, lotterier, sång o musik, julgran o öppen eld, tomtepromenad mm bidrog
till den underbara julstämningen.
Här nedan följer lite bilder på det som fanns till försäljning bl a:



En del av mina alster som hade en strykande åtgång




Goa bloggvänner Eva o Lena, med sina scrappade alster



Det såldes bl a hemgjord ostkaka




Fina smycken av gamla silver skedar - återvinning är bra!!




Mysiga juliga tovade får - riktigt finurliga o käcka




Keramik vättar i grönt




Stickade o virkade alster av vännen Zaga

Nu håller jag på för fullt o tillverkar mer tomtar o vättar i olika storlekar
inför nästa veckas julmarknader. Stensbergs servicehus på tisd 29 nov och
Bjursnäs Bygdegård 3 mil söder om Kalmar helgen 3-4 dec.
Fullt ös såklart medan hemmet ska julpyntas inför 1a advent när min going
Bosse kommer och tillbringar helgen tillsammans med mig. Julmys !!!!!!

Kramar till er alla// Lotta

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Passar på och önskar dig en trevlig 1:a advent.

Kram!

2011-11-23 @ 14:20:14
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej lotta!



Jag skulle så gärna vilja handla lite flugsvampar o kanske så tomtar till min adventsljusstake, men vet inte vart du ska sälja nästa gång..



Kan du maila mig!

[email protected]



Mvh Linda Muhr

2011-11-25 @ 08:51:03
URL: http://www.muhren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0