Julmarknad X 2

I helgen hade jag besök av min going Bosse. Lördag förmiddag åkte vi till Kalmar Slott och
julmarknaden där. Solen sken gott men blåsten var hård, så det var skönt o komma inomhus
innanför slottets gedigna väggar.
Slottet har äntligen fått en hiss monterad, vilket underlättar enormt för mig o andra med ledbesvär.
Jag tog mig enkelt mellan våningarna från Gröna Salen o ner till matboden i källarplanet.

Mycke hantverk av skilda slag fanns att beskåda o köpa. Men tyvärr med en hög prislapp på det
man helst ville ha.........


Fint genuint halm hantverk

Alla dom vackra gamla salarna på slottet gick vi igenom och Slottskyrkan fick
besök av oss där vi testade hur det var att stå vid altar ringen sida vid sida!!!!


Fin festmåltid stod uppdukad i en av slottets salar.




Jag och Bosse värmer varandra på slottets borggård.


Det blev en del ätbart inhandlat. Bl a en god ädelost som smakade finfint på det
hårda tunnbrödet fr Hälsingland. Givetvis inhandlades div gotter eftersom vi båda
två är riktiga gottegrisar...........

Nästa julmarknad deltog jag på som utställare. Det var på Stensbergs servicehus i Kalmar.
Ett äldreboende, så antalet pensionärer bland kunderna var stort. Fanns även här utställare
med olika saker till försäljning. Stickat, virkat, sytt, ätbart, trä arbeten, marknads godis mm.


Stora tändsticks askar var populära på mitt försäljningsbord.



Zaga med stickat, virkat och fina kransar och allehanda ting.



En glad Eleonor bland sina handgjorda saker.




Sist men inte minst; vackra julblommor o jul krukor från Pias Blommor.


Min förkylning gör mig lite orkeslös, så nu ska jag kurera mig med honungs te. Måste ha ork
inför helgens julmarknad. 3-4 dec ska jag deltaga i julmarknaden i Bjursnäs. Många utställare
och många besökare borgar för en hektisk helg.

Ha de gott o var rädda om varandra. Stora kramen fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis Lotta, vilket jättefint reportage om dig i dagens tidning.Nu ska du se att folk i Bjursnäs känner igen dig och handlar som sjutton. Jag blev erbjuden att sälja i Smedby (hembygdsför.), så det blir så på lördag. Vi får se om det blir en sväng till Bjursnäs också. Kul att du vann hos Lena !!!

Ha det gott och Lycka till i helgen. Kram Eva

2011-11-30 @ 17:52:46
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0