Julmarknad i Sinnenas Park!!

Visst låter det mysigt med en julmarknad i Sinnenas Park? Denna park tillhör Geriatriska kliniken (fd långvårds
klin) på länssjukhuset i Kalmar. Igår den 17 nov deltog jag som EN av ett 30 tal utställare på denna marknad.
Dom flesta utställarna stod utomhus i Sinnenas park men jag och ytterligare några utställare fick våra platser
inomhus. Det var väldigt kallt o ruggigt ute så jag var tacksam för min betydligt varmare plats.

Julmarknaden var oerhört välbesökt. Detta var 3e gången som jag deltog på denna julmarknaden. Och som
vanligt var det en stor blandning på besökare; personal fr lasarettet - läkare o sköterskor, vaktmästare o byggjobbare. Äldre o yngre o barnfamiljer - ja ALLA var där!! Mycke skoj.



Här är min lilla hörna med mitt hantverk.




Mycke grejer blev det som vanligt. Dom röda magneterna är populära.




Många olika hantverkare fanns på plats. Här är Kerstin Hjertquist med sin underbara tavla.
Hon sålde även sina smycken, mycke stickade alster mm.




Detta par sålde graverade glas o änglar med mera.



Ingemars miniatyrer o andra alster i lera.




Självklart var det underhållning med julmusik. Roland Vigersved spelade dragspel och drog av den
ena jullåten efter den andra. Gemytligt o mysig stämning. Det serverades glögg o pepparkaka och
lotter kunde man köpa där vi utställare hade skänkt massa fina vinster.
Utomhus kunde man köpa våfflor med sylt, grillad korv, gott stenugns bakat bröd o massa annat
ätbart.

Nu laddar jag om inför nästa julmarknad som är i Kåremo Bygdegård på sönd den 20 nov kl 15-18.
Jag måste tillverka lite mer tomtar och lite annat, kul när vissa saker är mer efterfrågade och säljer
bra. Ska hinna med och vila mellan varven då kroppen värker rejält idag.......

Ha en skön helg, kram Lotta


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Lotta!! Jättekul att träffa dig igår och du har så mycket fina saker..min äldsta dotter fastnade verkligen för dina tomtar..och hon är supernöjd med stubben vi köpte!!



ha en bra vecka!!



Kram Lena

2011-11-21 @ 09:31:40
URL: http://lenascrappar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0