Grått grått grått - men hjärtat ler :-))

Dagarna som gått och även denna helgen är gråmulen och trist. Jag längtar verkligen
efter solen o ljuset. Vi har fått se några små glimtar av solljus, men dom stunderna har
varit korta tyvärr. Inte för att jag längtar efter snö, men snön gör ju hela tillvaron ljusare!!!
Med snön kommer halkan och jag är livrädd för att halka omkull utomhus. Jag har ont så
det räcker redan nu..........

Nu ska jag tänka positiva tankar istället. Har givetvis hantverkat en del även dom senaste
dagarna. Ideérna tar liksom aldrig slut. Kommer hela tiden nya små infalls vinklar på sånt
jag vill testa o tillverka. Men mest så blir det ju fimoleran jag håller mig till.

Kom över några nytillverkade röda kakformar häromdagen. Och genast började tankarna
spira i min skalle.......... Skulle va häftigt med vita tomtar i röda formar eller????



Kylskåps magneter; vita vintertomtar i röda kakformar!!!

Har dekorerat stora tändsticksaskar under flertalet år på olika sätt, men aldrig
med nån egengjord tomte eller vätte. Köpte ett par askar under gårdagen men
visste inte då hur jag skulle dekorera dom. Satt under gårdagen med leran framför
mig och plötsligt hade jag tillverkat tomtar med platt baksida som jag limmade
på tändsticks askarna.



Det var så skoj o göra dessa tomtar så jag får nog köpa fler stora askar
dom närmaste dagarna.
Har 2 julmarknader framför mig kommande vecka, torsd och sönd.
Så det är bara att börja gå igenom alla hantverks alster och packa ihop det
som ska med till försäljningen.

Ha en fortsatt skön söndag, och fira alla goa glada pappor!!!
HjärteKram Lotta

Kommentarer
Postat av: Pillan

Hejsan! Jag är grymt imponerad av ditt arbete med tomtar m.m. Sååå otroooligt fina allihopa!! Antar att de går åt som "smör i solsken" när du ställer ut och säljer!

Kram Pillan

2011-11-14 @ 09:55:51
URL: http://pillan-pillan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0