Tacksamhet över livet

Tänk vad mycket man tar för givet i livet! Livet ska bara rulla på - alltför många rusar blint vidare i livet i en allt raskare takt. Men det gäller att kunna stanna upp ibland och se o va tacksam för dom små enkla tingen och inte ta allt för givet.

När man som jag drabbas av ytterligare ett sjukdoms tillstånd med efterföljande tuffa cellgifts behandling, så blir man mer ödmjuk och tacksam för livet. Jag tar inget för givet längre. Jag lever i nuet och tar dagen som den kommer, lite beroende på hur orken är och hur jag mår.

Att vakna på morgonen och slå upp ögonen ännu en dag, det är jag tacksam över. Att dessutom kunna få benen över sängkanten utan att behöva hjälp av någon annan- gör mig åxå tacksam. Visst värker kroppen och orken är minimal men jag KAN SJÄLV!!! Och det är gott nog.

Alla morgonbestyr med dusch och påklädning tar sin lilla tid, frukost och övriga måltider ska åxå fixas - men det fixar jag på mitt sätt. Det får ta den tid det tar helt enkelt.
Även tvätt och disk är nödvändiga göromål, och det funkar för mig o ta hand om det med.

Jag är glad för det jag orkar utföra i mitt hem, resten såsom inköp av matvaror och dammsugning får hemtjänsten bistå med. Även andra grejer kan JAG behöva hjälp med nu, då frågar jag någon - kan ju bara få ett JA eller ett NEJ.

Jag är tacksam för mina vänner och familj som på olika sätt finns för mig. Ett enkelt telefon samtal med frågan hur jag har det, gör mig väldigt glad. Någon bryr sig om mig, det betyder oerhört mycket.
Likaså en kommentar på mina blogg inlägg gör mig glad. Det bevisar att ni finns som läser min blogg och ni bryr er. Hjärtligt TACK för det.

Idag skiner solen från en klarblå himmel. Termometern visar på plus grader utomhus. Jag har inte orken att gå ut och vågar inte heller gå ut pga halkan. Flera personer har sagt till mig att hålla mig inne.
Men jag njuter av solen och den sköna luften ändå - sitter vid mitt köksfönster o ser ut över det vita vinter landskapet och känner den sköna luften genom mitt öppna köks fönster. Visst är livet härligt!!!!

CARPE DIEM



Längtar hit till stranden på Öland och plocka fina släta stenar..............



Strandängarna vid Bläsinge, på östra Öland ger mig ny positiv energi
och kraft. Kommer åka hit på vårkanten och "bara vara".



Till alla underbara ÄNGLAR som finns för mig HJÄRTLIGT TACK!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad jag längtar till sommaren när man ser dessa bilder...

2011-01-10 @ 07:16:12
URL: http://jezzis.wordpress.com
Postat av: Eva

Visst har vi mycket att vara tacksamma för och du kan se det trots allt elände du måste gå igenom. Då blir jag glad för din skull. Jag tycker också om Bläsinge. Och jag har upptäckt på Skördefesten att det är en inspirerande hantverksby.Till somaren är det betongkurs hos någon där. Jättesugen !!! Min väninna Solveig bor i Hagapark och den där stranden med släta stenar har vi promenerat många gånger.I somras åkte vi till Grönhögen och hittade en strand med svarta skifferstenar. Jättefina. Jag brukar sätta värmeljus i olika färger på dem. Väldigt fint !! ha det gott !!! Kram Eva

2011-01-12 @ 22:48:43
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Viol Rylander

Hej Lotta!

Du ska veta att många tänker på dig och håller tummarna för att du ska besegra cancern och jag vet att du gör det med din starka livsvilja.



Många varma kramar. Ann-Viol

2011-01-13 @ 10:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0