Livet går vidare

År 2011 är några dagar gammalt och livet går vidare. Tiden rusar verkligen på, jag vaknar på morgonen och helt plötsligt är det sen eftermiddag eller kväll utan att jag ansträngt mig särskilt mycket. Jag har inga problem att få dagarna att gå turligt nog.

Dom värsta biverkningarna från min senaste behandling har nu klingat av tack o lov. Tur jag får känna mig lite piggare några dagar innan det är dags igen för den 4e cellgifts kuren. Tyvärr har jag fått en urinvägs infektion, alltid är det nåt som ska jävlas. Får avvakta prov resultatet och om det blir en penicillin kur.

Jag fick en positiv energi kick under nyårshelgen. Fick ett trevligt besök och sällskap som skingrade min ensamhet. Därtill mycket omtänksamhet och bortskämd med god vällagad mat. Detta kan jag leva på ett bra tag känns det som. Ett gott slut och ett gott nytt 2011!!!!

Sonen o hans tjej har nu påbörjat flytten till Stockholm. Bilen fylldes med kartonger igår o dom körde mot nya äventyr i livet. Dom har haft verklig tur, flickvännen har fått det jobb hon vill ha, lägenhet ordnade sig snabbt o smidigt i ett bra område. Återstår jobb till sonen, men han ska på arbetsintervju imorgon så det kanske ordnar sig smidigt även det. Känns fortfarande tungt att dom flyttar, men jag börjar förlika mig med tanken nu.



Sonen och jag på hans 25 årsdag. Jag har fortfarande nån cm hår
kvar på skallen



Med peruk på ser jag ut så här, liknar min "vanliga" frisyr väldigt
mycket. Men känns som att ha mössa på sig. Har inte använt
peruken alls många gånger.
Min mamma och hennes goa hund sitter bredvid mig.




Min son kommer alltid vara nummer 1 för mig!!!!
Här tillsammans med sin tjej vid en bugg tävling dec 2010

Kommentarer
Postat av: Peter Lamberg

Hej min Lotta,



Så skönt att höra att det börjar kännas lite bättre, att du sedan får urinvägsinfektion är väl inte det bästa här i världen. Det är en fin bild på dig och din son, jag tycker faktiskt att du ser bättre ut naturell än med "mössa".



Jag önskar dig allt gott och ber för att du ska få ett riktigt helande, så att du så småningom får uppleva lite barnbarn runt benen.



Tänker på dig varje dag min vän och försöker att fånga din ummärksamhet när jag ser att du är "online" men det är inte alltid vi lyckas hitta varandra....



Många varma och läkande kramar (om nu de kan va det)

Din vän Peter

2011-01-04 @ 14:27:46
Postat av: Eva

Oh har du redan raskat ut julen !!! Ja, nu känns det dags. Jag pyntade så tidigt före jul så nu är sakerna dammiga och inte så roliga längre.

Dina magnetsaker gillar jag verkligen. Speciellt mandelmussleformarna. Tänk vad man kan göra av gamla saker. Jag har många gamla formar som jag har tänkt spraymåla och ha värmeljus i . Men det hanns inte med denna julen. Skönt att du mår bättre !!! Kram Eva

2011-01-07 @ 11:35:14
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0