Ett år äldre............

Ja då är jag ett år äldre!!! År läggs till år, men jag känner mig väldigt ung i sinnet. Tur det!!

Jag har lekfullheten inom mig, likaså glädjen och humorn. Jag är inte rädd för o göra bort mig heller, det är bara och bjussa på ev galenskaper. Livserfarenhet och mognad är ju bara ett stort plus.

Blev lite goda kakor och tårta även igår, mamma och syrran kom förbi en runda. Även min ex make kikade in- men hade inte koll på att det var min födelsedag.................. Trots att vi gifte oss på min 30 årsdag!!!! Men det är ju många år sen såklart. Vi fick en trevlig fika stund i alla fall.

Senare på dagen kom min ena kusin. Bad henne köpa med en smörgås tårta som vi kunde gotta oss med. Jag gillar verkligen smörgåstårta- så det slank ner en stor bit i magen. Sen behövde vi ju lite sötsaker åxå, så en bit marsipantårta och en god kopp te fick det bli.



Ett foto fr min 50 årsdag förra året

Vi hamnade framför tvn, mina favorit program gick ju. Tycker "Halvåtta hos mig" är ett underhållande matlagnings program, oftast med massa roliga personer som deltagare.
"Sofias änglar" är ett program som väcker tankar om hur snabbt livet kan förändras. Handlar om personer som plötsligt förlorat en livskamrat eller någon som råkat ut för en allvarlig olycka. Familjerna har oftast behov av hjälp med renovering eller anpassning av bostad - och det får dom fr bygg gänget som ställer upp för dom. Man sitter med tårar i ögonen under hela programmet. Vi alla ska verkligen uppskatta det vi har och vi ska försöka leva i nuet. Vi vet inget om morgon dagen. Så lev och njut av dagen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0