Nu är glada julen slut slut...........

God fortsättning till er alla. Tänk vad juldagarna går fort!! Vi stressar, planerar, handlar och pyntar i mängd för att julen ska bli så trevlig och mysig som alla vill ha den. Det viktigaste trots allt är ju att umgås med nära och kära om man har den möjligheten. Köphysterin vill man ju vara utan. Lagom är trots allt bäst.

Jag hade min going Bosse hos mig under julhelgen, sen kom min son med tjej under julaftons kvällen o stannade till annandagen innan deras hemfärd mot Stockholm. Julaftonen tillbringades med mamma och syrran med familj. En hel del god mat fyllde våra magar. Och faktiskt kom tomten även i år - jag fick julklappar åxå........



Lilla Moa hade varit jättesnäll och fick många klappar.




Ett fint paket med tillhörande rim som jag fick av min älskling!! Innehållet var
en parfym "Dolce Gabbana" som doftar underbart........




För första gången var jag på Midnattsmässa på julaftonen. Vi var i Birgittakyrkan
i Kalmar. Hade förväntat mig mer välkända julpsalmer o julsånger denna kväll. Men en stillsam
stund i lugn och ro blev det.



Bosse o jag hos våra goa vänner Nisse o Robban på juldagens kväll.




Sonen hade beställt "Flygande Jakob" - så det fick det bli till middag en av dagarna. Alla åt med god aptit.
Till fikat blev det Pepparkaks-kladdkaka med grädde- det la sig som bomull i våra redan överfulla magar!



Fick denna stora fina choklad kartong av min bror, lyxig Lindt choklad mmmmmmmm

Annandag jul avnjöt vi ännu en julkonsert. Den traditionella konserten med Lasse Trofast med
musiker i Algutsrums kyrka. En underbar stund med fin fin julmusik. Vacker finstämd sång, saxofoner
och annat örongodis i dansbands tappning. Ett måste för oss- det tillhör julen.



Lasse Trofast med sin smäktande stämma.

Önskar er alla en lugn vecka innan nyårsfirandet tar vid. Jag ska fira in året i stillsamhet
tillsammans med katten som hatar alla smällare o raketer.

Kram fr Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0